Regler for helligdage
Fra : Jimmy

Dato : 04-11-01 01:50

Hej

En ting er at lave algoritmen til håndtering af de danske helligdage, men er
der nogen der ved hvad reglerne er for helligdage.

F.eks. ved jeg at nytårsdag d. 1. januar er en helligdag, men hvad er
reglerne så for skærtorsdag og langfredag og alle de andre helligdage?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

--

Jimmy

Fra : Stuffy

Dato : 04-11-01 09:36

> En ting er at lave algoritmen til håndtering af de danske helligdage, men
er
> der nogen der ved hvad reglerne er for helligdage.

Hej

Dit spørgsmål har intet med ASP at gøre.
Henvend dig í den rette gruppe - f.eks. dk.videnskab.religion.

Når du har fundet dine "regler" kan du jo høre her igen med specifikke
spørgsmål til koden.

Hilsen
Jimmy

Fra : Otto Bavngaard

Dato : 04-11-01 09:45

> En ting er at lave algoritmen til håndtering af de danske helligdage, men er
> der nogen der ved hvad reglerne er for helligdage.

Hej Jimmy
Reglerne for de forskydelige højtider er ret komplicerede; men du kan finde dem
i bogen:
Den Store Matematiske Puslebog
af H. Schubert og J. Erlebach
(Borgens forlag)

Den findes på en del biblioteker.

Otto

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-11-01 15:48

Jimmy wrote:

> [...]
>
> F.eks. ved jeg at nytårsdag d. 1. januar er en helligdag, men hvad er
> reglerne så for skærtorsdag og langfredag og alle de andre helligdage?

Se:
<http://quasar.as.utexas.edu/BillInfo/ReligiousCalendars.html>
Den bruger jeg selv.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Stig Johansen

Fra : Jimmy

Dato : 04-11-01 18:33

Hej

Tak for svarene. Jeg undskylder at det måske ikke var den helt rigtige
gruppe at poste det i, jeg tænkte bare at det skulle kodes i ASP, og derfor
var min første indskydelse at poste det her. Tak endnu engang

--

Mvh Jimmy

Fra : Søren Bech Kristense~

Dato : 05-11-01 14:57

>F.eks. ved jeg at nytårsdag d. 1. januar er en helligdag, men hvad er
>reglerne så for skærtorsdag og langfredag og alle de andre helligdage?

http://ginsborg.webhostme.com/ASPprojekter/Coder/Code_list.asp?CurrentPage=1&Navn=firstd
- står på dansk