Computeren Fryser
Fra : Micki

Dato : 04-11-01 00:34

Hej NG

Jeg har sat en computer sammen til min bror men hver gang man
spiller et spil (uanset hvilket) så går computeren i stå (billedet fryser
fast)

Jeg mistænker lidt CPU'en for at stå af pga. varmeproblemer. Den ligger
på ca. 57 grader når den står af. Normalt ligger den på ca. 50 grader.

Computeren består af:

Asus A7V133-C Athlon 133, 266 FSB
Amd Thunderbird 1400/266, Sokkel A
CPU KØLER SOCKET A VOLCANO II ->1.5 GHZ
Miditower Codegen 6013-G5 300
Suma Geforce2 Pro SE, 64DDR TV-OUT/
Harddisk 40,0GB IBM 60GXP, 7200/204
Soundblaster LIVE! Player 1024

- Micki

Fra : Torbenth

Dato : 04-11-01 02:40

Micki skrev i meddelelsen <9s1uv3$1m49$1@news.cybercity.dk>...

Hej.

Bruger du kølepasta ellers brug det.
Har du installeret de sidste nye 4in1 drivere. Kan hentes på Asus's
hjemmeside.

Mvh.
Torben

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 04-11-01 02:46

"Micki" <tusind@hotmail.com> skrev

> Asus A7V133-C Athlon 133, 266 FSB
> [...]

Jeg tror ikke, at det er et varmeproblem, efter de temperaturer du
opgiver.
Jeg ville derimod holde mit SoundBlaster LIVE under skarp mistanke, da
det kan skabe problemer på bundkort uden ISA-slot. Der er postet en
løsning på problemet et sted inde på http://europe.creative.com

Så vidt jeg husker drejer det sig om at ændre nogle Bios-indstillinger,
sådan at at der tildeles en ISA IRQ til lydkortet. Søg på ordet "A7V" og
du skal få en spandfuld resultater, der vedrører dit problem...

Prøv også

<http://www.umbongo.net/%7Emboswell/sysrebbetasite/cgi-bin/ikonboard/foru
ms.cgi?forum=11>

mvh
Peter

Fra : Micki

Dato : 04-11-01 19:56

Tak for hjælpen...

Jeg kæmper stadig med problemet men der er jo heldigvis mange løsninger
på nettet.... Glæder mig til at finde en der virker!

- Micki

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 04-11-01 20:35

"Micki" <tusind@hotmail.com> skrev

> Jeg kæmper stadig med problemet men der er jo heldigvis mange løsninger
> på nettet.... Glæder mig til at finde en der virker!

Du kan jo starte med at hive lydkortet ud, og fjerne driverne. Hvis
problemet stadig eksisterer, kan du jo frikende lydkortet.

mvh
Peter