Dårlig cd-rom?
Fra : Gimmer

Dato : 03-11-01 23:05

Når jeg copierer fra cd til computer bruger den 100% af cpuén men det er en
xp 1800 !
min computer bliver så laaaaaaaaaaaaaaaannnng som, skyldes det jeg har et
skod cd-rom drev?`

det samme sker ved mit net kort, er det samme próblem?

vh Gimmer

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 04-11-01 03:00

"Gimmer" <Gimmer@cool.dk> skrev
> [...]
er en
> xp 1800 !
> min computer bliver så laaaaaaaaaaaaaaaannnng som, skyldes det jeg har

Du kører vel ikke i PIO-mode, vel?! I så fald, bør du straks skifte til
DMA-mode. (Se under enhedshåndtering)

Har du installeret alle drivere til bundkortet - VIA 4in1 og Busmaster?

mvh
Peter

Fra : Gimmer

Dato : 04-11-01 12:00

yep... alle drivers er okay!
jeg køre XP, og kan ikke lige huske hvordan man undersøger det! jeg har
kigget under device manager og administrations tools, men kunne ikke lige
finde det!
nogle ideer?

vh Gimmer

Fra : Jens Petersen

Dato : 04-11-01 12:19

On Sun, 4 Nov 2001 12:00:08 +0100, "Gimmer" <Gimmer@cool.dk> wrote:

> [...]
>jeg køre XP, og kan ikke lige huske hvordan man undersøger det! jeg har
>kigget under device manager og administrations tools, men kunne ikke lige

Jeg oplevede noget lignende med Win2k. Da jeg hev netkortrt ud
forsvandt problemet.

--
Jens

Electric chair choices: Regular or Extra Crispy?

Fra : Gimmer

Dato : 04-11-01 12:27

jeg kan se dan køre ikke med dma.. man jeg kan ikke ændre det!

den siger
driver: dma if avaleble
Current mode: POI only!

jeg har set i bios køre auto!
men det er kun min primary ide der køre pio!
men sec. køre DMA!!!

mystisk !
bundkort: KG7!