Har man hørt magen?
Fra : Gimmer

Dato : 03-11-01 18:40

ER der nogen som ved om en MEGET ustabil computer kan skyldes at processeren
bliver for varm!
min comp en en xp 1800
hmm?

Vh Gimmer

Fra : *Xray

Dato : 03-11-01 18:46

"Gimmer" <gimmer@cool.dk> skrev i en meddelelse

> ER der nogen som ved om en MEGET ustabil computer kan skyldes at
processeren
> bliver for varm!
> min comp en en xp 1800
> hmm?

Ja, den kan godt blive ustabil hvis processoren blir for varm.

*Xray

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 03-11-01 22:31

"Gimmer" <gimmer@cool.dk> skrev:

> ER der nogen som ved om en MEGET ustabil computer
> kan skyldes at processeren bliver for varm!
> min comp en en xp 1800 hmm?

Virker det da så underligt ?
En forbrændingsmotor med kogende og dampende køler kører ej heller ret
stabilt - og da slet ikke ret længe !!!
DIn XP bør ikke rende over 55 grader ved standard VCore, da den så
bliver ustabil. Det tal afhænger af, hvilket bundkort du bruger XPen i,
da måleren under CPUen er MEGET upræcis!
Men på mit EPoX 8KHA+ bliver min T-Bird 1400 Mhz ustabil allerede ved 53
grader, mod 60 grader på mit gamle Soltek SL75KAV-x bundkort. Føleren på
EPoX kortet måler sikkert 7 grader mindre end mit gamle Soltek...

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Peter Møller

Dato : 03-11-01 23:39

> [...]
> grader, mod 60 grader på mit gamle Soltek SL75KAV-x bundkort. Føleren på
> EPoX kortet måler sikkert 7 grader mindre end mit gamle Soltek...

Sikke noget fis !!! - du kan ikke bare skrive at han's CPU bliver ustabil
hvis den når over 55 grader !!
Det har ingen steder hjemme ! - men du har så ganske ret i, - at mange
bundkort viser forskelligt med hensyn til varmen på CPU, - men hvad kan han
bruge det til ??.
Det eneste du opnår med den besked er, at stakkels "Gimmer" tror, at hans
CPU er ved at "brænde af" - bare fordi den når 55 grader, - målt med den
probe han nu har på han's bundkort.
Det han kan bruge er, - hvis han's CPU bliver ustabil, - ja så er den
sikkert for varm, - men uanset om temperaturen viser 50 eller 65 grader, -
ja så er den jo åbenbart for varm !!!
Jeg har "rodet" med flere XP'er - og flere af dem kører 100% stabilt ved
62-64 grader.
Moralen med dette må være, - dit system skal selvfølgelig være stabilt -
helt sikkert ! - men uanset hvilken temperatur dit kort viser, - hvis dit
system er stabilt, - ja så betyder det intet om proben viser 50 eller 65
grader.

Mvh.
Peter møller

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 04-11-01 00:32

"Peter Møller" <fam.moller@e-box.dk> skrev:

> Sikke noget fis !!! - du kan ikke bare skrive at han's CPU
> bliver ustabil hvis den når over 55 grader !!

Undskyld hvis jeg formulerede mig forkert.
Jeg mener selvfølgeligt også at temperatur målingerne er ret ubrugelige.
Det jeg mente med mit indlæg, var at, hvis hans CPU kom over 55 grader,
så kunne det godt være derfor hans maskine var/blev ustabil.

> Det har ingen steder hjemme !

Nej det gør det sgu ikke !!!

> [...]
hans
> CPU er ved at "brænde af" - bare fordi den når 55 grader, - målt med

Slap nu af, jeg skrev intet om fare for afbrænding ved 55 grader. Jeg
pointerede at temperaturer over 55 grader ved default VCore kunne give
omtalte problemer.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Henrik Dissing

Dato : 04-11-01 14:00

On Sat, 3 Nov 2001 22:31:08 +0100, Rasmus A. Nielsen. wrote:

>En forbrændingsmotor med kogende og dampende køler kører ej heller ret
>stabilt - og da slet ikke ret længe !!!

En dampmaskine virker da fint selvom den koger og damper!!!

Men en forbrændingsmotor og en dampmaskine fungerer måske ikke efter samme
princip? Nej, det er nok en dårlig sammenligning, så glem det.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Gimmer

Dato : 04-11-01 17:13

Tak for jeres hurtige og fine svar!

vh Gimmer

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 05-11-01 08:41

"Gimmer" <gimmer@cool.dk> skrev i en meddelelse
> ER der nogen som ved om en MEGET ustabil computer kan skyldes at
> [...]

Prøv for sjov at hente det filmklip de linker til nederst på denne side :)
"hvad sker der mon når man piller køleren af 2 x Intel og 2 x AMD?"

http://www6.tomshardware.com/cpu/01q3/010917/index.html

Kim