Hvilke programmer skal kunne gå på Interne~
Fra : Jimmy

Dato : 03-11-01 18:15

Hej

Der er efter hånden mange programmer inde i min Zonealarm, men spørgsmålet
er om de alle må gå på Internettet. For at slippe for altid at svare ja og
nej, har jeg her et par spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe
mig med.

Jeg har 2 programmer, som jeg virkelig ikke ved hvad er, og de hedder
følgende:

Generic host process for win32 services
Tjenester og controllerprogrammer

Hvad er dette for nogle programmer?
Må de overhovedet gå på Internettet?

Håber i kan hjælpe :)

--

Jimmy

Fra : Stig Kristiansen

Dato : 06-11-01 01:46

"Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> wrote in message
> [...]
hjælpe
> mig med.
>
> Jeg har 2 programmer, som jeg virkelig ikke ved hvad er, og de hedder

Denne er jeg ikke sikker på hva er for noe. Fant følgende på webben til
Microsoft
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q250/3/20.ASP kanskje noen
andre
kan forklare dette?

> Tjenester og controllerprogrammer
Denne er nødvendig for at dhcp skal fungere riktig. Du kan imidlertid
kontrollere hvilke IP/porter
den kommuniserer med normalt og begrense det til disse. Kun din Internett
leverandør har behov
for å kommunisere med dette programmet. Min sender UDP til port 67 hos ISP
og mottar svar på
port 68 med UDP. Hvis du ikke benytter dhcp (dynamisk ip tildeling) mot din
ISP tror jeg ikke du
trenger tillate denne å kommunisere med Internett.

Håper det er i orden at jeg svarer deg på norsk

> Hvad er dette for nogle programmer?
Dette er programmer som er innebygde i Windows.

> Må de overhovedet gå på Internettet?
De må nok kjøre men jeg er ikke så sikker på om "Generic host process for
win32 services" må få lov til å
kommunisere på Internett.

Fra : Jimmy

Dato : 06-11-01 17:47

> Denne er jeg ikke sikker på hva er for noe. Fant følgende på webben til
> [...]

Jeg har forbudt denne at gå på nettet nu!

> [...]
> leverandør har behov
> for å kommunisere med dette programmet. Min sender UDP til port 67 hos ISP

Jeg er ikke sikker på at jeg selv kan styre porte osv. i Zonealarm, jeg kan
vist kun bestemme om den må connecte til Internettet, og om programmet må
køre som server. Jeg har hermed givet den lov til at køre på Internettet,
men må programmet køre som server?

> Håper det er i orden at jeg svarer deg på norsk

Det er helt fint. Det ligner jo til forveksling Dansk :)

So far tak :)

Mvh Jimmy

Fra : ~^¨¨¨¨Dr@Z0ne¨¨¨¨^~

Dato : 09-11-01 17:40

Da kan sagtens styre dine porte i Zonealarm, du skal bare gå: Security
settings > Advanced > internet zone custum settings og åbne/lukke der.