Fejlbrændinger med en PLEXTOR 24x ?
Fra : Morten Simonsen

Dato : 03-11-01 15:04

Hejsa,
Jeg har får nylig købt en Plextor 24/10/40 brænder. Jeg har sat den i en
P3-500 MhZ maskine, og købt 10 VIVASTAR 700mb CD-R skiver til 40,-
Jeg ved at det er nogle dårlige CD'ere, men da alligevel bedre end no-name
og andre dårlige mærker, og jeg havde også hørt at en plextor brænder skulle
kunne brænde alt ! så VIVASTAR som er godkendt til 16X, når jeg sætter
brænderen til 16X....burde den vel kunne klare !
Den kommer med en fejlmeddelse lige inden, eller lige efter den er begyndt
at skrive på CD'en "......or bad media detected...."

Kan jeg gøre noget ved det, er det en fejl på brænderen, eller ER skiverne
bare virkelig dårlige ?

Venlig Hilsen Morten

Fra : Peter Pedal

Dato : 03-11-01 15:30

Jeg bruger TDK-medier til 10 for 70,- kr.
De er funger perfekt!

Fra : Michael Thomsen

Dato : 03-11-01 16:28

Jeg har en magen til og der brænder den fint på de skiver.. Den brænder
faktisk på alt.. Jeg har prøvet en gammel Max 2x

Fra : Morten Simonsen

Dato : 03-11-01 17:59

Netop, og det er derfor det undre mig med denne brænder!

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-11-01 17:29

> [...]
> at skrive på CD'en "......or bad media detected...."
>
> Kan jeg gøre noget ved det, er det en fejl på brænderen, eller ER skiverne

Det er ikke dine skiver, der er noget galt med.
Viva skiverne er faktisk ret gode.
Jeg har efterhånden hamstret et utal af dem og har aldrig problemer.
Har du sat din brænder til at køre dma?

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Morten Simonsen

Dato : 03-11-01 18:00

Ja, jeg havde også hørt godt om Viva.
Jeg er ikke klar over det med dma, hvordan skal det gøres ?

Det er forresten CDRWIN jeg har prøvet med, og ca. 2 af 3 skiver fra
Vivastar ville ikke!

Fra : DWM

Dato : 03-11-01 19:09

> Ja, jeg havde også hørt godt om Viva.

Hvorfor skriver du så at du ved at de er dårlige? ;oP

> Jeg er ikke klar over det med dma, hvordan skal det gøres ?

Mon ikke det er under enhedshåndtering, cdrom, plextor brænderen.

> Det er forresten CDRWIN jeg har prøvet med, og ca. 2 af 3 skiver fra
> Vivastar ville ikke!

Har du prøvet med langsommere hastigheder?
Du kunne også evt. prøve at finde et andet brænderprogram
og opdater ASPI.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-11-01 19:16

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
> "Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor skriver du så at du ved at de er dårlige? ;oP

> Mon ikke det er under enhedshåndtering, cdrom, plextor brænderen.

korrekt! Flueben i DMA!

Jeg anbefaler Nero 5,0 eller nyere
Kanon brænderprog.
Kørte selv med Winoncd før og det skodder totalt, i hvert fald hos mig.

> Har du prøvet med langsommere hastigheder?
> Du kunne også evt. prøve at finde et andet brænderprogram
> og opdater ASPI.

Hørt!

Best regards

Jesper

Fra : Morten Simonsen

Dato : 03-11-01 19:25

> Hvorfor skriver du så at du ved at de er dårlige? ;oP
*s* ja okey, dårlige i forhold til Verbatim o.l....

> Mon ikke det er under enhedshåndtering, cdrom, plextor brænderen.
Jeg har fundet det, og der var ikke sat noget "flueben", det har jeg gjort
nu!
Hvilken forskel gør det da ?

> Har du prøvet med langsommere hastigheder?
> Du kunne også evt. prøve at finde et andet brænderprogram
> og opdater ASPI.
Jeg har prøvet en enkelt (da den ødelage en CD hvær gang ville jeg jo ik
bare prøve løs) på 4X og den virkede, men alligevel synes jeg da at den
brænder iværtfald burde kunne brænde med 16x når CD'ere er godkendt til det!
Jeg prøver også det med ASPI og ser om det hjælper!

Fra : DWM

Dato : 04-11-01 02:12

> *s* ja okey, dårlige i forhold til Verbatim o.l....

Ok hehe. Dem bruger jeg så ikke. Jeg plejer at bruge Platinum
eller Vivastar. Tidligere var Fuji også med i billedet men de er
for dyre syntes jeg.

> Jeg har fundet det, og der var ikke sat noget "flueben", det har jeg gjort
> nu!

Det er også muligt at du skal gøre det ved cdrom....osv

> Hvilken forskel gør det da ?

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q159/5/60.asp
Står i bunden af siden.

> [...]
> brænder iværtfald burde kunne brænde med 16x når CD'ere er godkendt til det!

Jeps det burde den jo. Siden at det virker fint med 4x kunne man
forstille sig at det var DMA og/eller ASPI der skulle til.
Det kan dog også være dårlige medier....

Fra : Morten Simonsen

Dato : 04-11-01 14:24

Nu har sat den DMA til, og prøvet at brænde 2 VIVASTAR på 16x, begge med
sucess, så det må bare have været det der skulle til !
Jeg siger mange tak for hjælpen til jer, og skynder mig ud og hamstre flere
Vivastar...

Venlig Hilsen Morten