IBM HD rep.
Fra : MTP

Dato : 03-11-01 12:31

Hej.
Er der nogle her der har prøvet eller ved hvad man skal gøre når ens 75
GXP'er begynder at vise tegn på fejl (har ca. 0,70 bad sectores, den siger
mislyde samt den får computeren til at lave spontane nedlukninger når der er
meget aktivitet på disken)?

på forhånd tak for hjælpen.

BTW disken er over 1 år så jeg har ingen kvitt. fra forhandleren er dette et
problem eller er ibm ligeglade med dette??

mvh
MTP - århus

Fra : JH

Dato : 03-11-01 12:57

"MTP" <MTP@Post.tele.dk> wrote in message
> [...]
et
> problem eller er ibm ligeglade med dette??

Jeg har en 25 mb nu ca. 2 år gammel ibm disk, som lavede det samme som du
beskriver for ca. et halvt år siden. Jeg havde ikke lyst til at undvære den
i længere tid så jeg prøvede at formatere den med ibm´s util til dette, og
den har kørt uden problemer siden.

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

Hilsen Jan

Fra : Sporten

Dato : 03-11-01 13:21

MVH Sporten.
---------------------------------
ØL ER ØL OG OMVENDT
Blomsten:125245244
"JH" <klods1962@hotmail.com> wrote in message

> "MTP" <MTP@Post.tele.dk> wrote in message
> er

> et

der er 3 års fabriks garanti på ibm diske så det burde ikke blive et
problem. men jeg er ikke klar over om du skal have en kvitering, for at fo
den rep.
men du kan da prøve at ringe til ibm og oplyse diskens serrial nr. så kan
de se hvor og hvornår din disk er solgt.

så vidt jeg kan huske er der ikke nogen GXP75 diske der er over 3 år,så der
burde da stadigt være garanti på din disk.

MVH Sporten.
---------------------------------
ØL ER ØL OG OMVENDT
Blomsten:125245244

PS. jeg har selv lige fået en tilbage fra rep. det tog kun 9 måneder at få
den rep. så næste gang der skal ny hdd i min spand bliver det ikke en ibm.
det er SQ for dårligt.

Fra : AnG

Dato : 03-11-01 15:06

Gå ind på IBM's hjemmeside og følg trin for trin deres vejledning. Jeg fik
byttet en to år gammel disk, det tog 11 dage alt i alt, og der var ingen
bøvl what-so-ever. Den nye disk er endda 20GB større end den der blev sendt
ind på garantien. Det eneste du skal bruge er type og serienummer, og ja,
jeg køber IBM igen næste gang. God service.

Fra : MTP

Dato : 03-11-01 16:15

Det lyder godt...
Kan du smide et link til den side da jeg ikk lige kan finde det..

MTP

Fra : Heinrich Borchmann

Dato : 03-11-01 20:53

On Sat, 3 Nov 2001 15:06:03 +0100, "AnG" <WhatMakes@Priest.Com> wrote:

> [...]
>ind på garantien. Det eneste du skal bruge er type og serienummer, og ja,
>jeg køber IBM igen næste gang. God service.

Ja, unskyld.... men jeg syntes altså det lyder lidt fjollet det du
skriver. Jeg forstår dig sådan her :

Ja... så har jeg haft en IBM-hd i 2 år der lå alle mine progz,
downloads, billeder af familien, breve fra mormor og familien på
grønland, alle mine tilretninger af windows(mange!), for ikke at nævne
alle de mange spil der var blevet updated og de mange tilhørende
savegames....... tjah...... nu er alt dette væk, men jeg fik da
20gb mere ud af det så det var jo ren fortjeneste. Ja altså minus
fragten og bøvlet med at få den sendt til ungarn.

Jeg tror nu alligevel, at jeg hellere ville have en disk der
virker....

Mvh. Janko

Fra : Ib J

Dato : 03-11-01 17:40

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/index.htm kan du
læse mere om garanti.
Kør evt Drive Fitness Test inden du foretager dig mere i sagen.

mvh
Ib J.