Printudskrifter til yderkanter
Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 03-11-01 10:42

I forbindelse med udarbejdelse af FIK kort (Pengeinstitutternes
fælles indbetalingskort), skal der udprintes tekst relativt tæt på
papirkant. (5 - 9 mm).
Specielt HPs-inkjetprintere har jeg problemer med at de efterlader
11 mm i bunden af papiret. (OCR koden skal placeret 8-9 mm fra
bund).

Er der nogen der har en løsning til dette problem.
Skal man evt. have fat i en specielt driver ?

Med venlig hilsen
Jørn Rasmussen

Fra : Henrik L.

Dato : 05-11-01 13:29

Det er maskinelt - at papiret ikke kan fastholdes så tæt på bunden af
papiret.

Min erfaring som EDB-konsulent - er bunden af teksten f.eks. 11 milimeter
fra bunden er det OK. Der SKAL dog være et mellemrum (2-3 mm) op til den
meget lille tekst "Til maskinel læsning...". Dette efterlader 5-6 mm til din
kodelinie. Dette plejer at være OK.

Henrik Lerfeldt.

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 08-11-01 21:47

Henrik L. skrev i meddelelsen
<3be686cd$0$233$edfadb0f@dtext.news.tele.dk>...
>Det er maskinelt - at papiret ikke kan fastholdes så tæt på bunden
af
>papiret.

Mener du at dette problem er specielt for inkjetprintere og ikke
laserprintere ?

vh. JR

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 08-11-01 17:31

"Jørn Rasmussen" <post@farman.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har en løsning til dette problem.
> Skal man evt. have fat i en specielt driver ?

Hej

Hvis du skriver kortet i bunden af en A4-side kunne du evt. udskrive siden
roteret 180 grader. Så kan HP printeren skrive ret tæt på kanten - Kan ikke
lige huske præcise data, men så vidt jeg husker er tallene ens for de fleste
nyere HP printere.
Du ender selvfølgelig med problemet på toppen af siden, men der er det jo
ikke kritisk for nogen form for aflæsning osv.

MVH

Nikolaj