Flere RAM og hvad så?
Fra : Jannie

Dato : 03-11-01 10:16

Hejsa i gruppen, jeg er lige blevet overtalt af min webspeed opsætter til at
købe flere RAM til min computer. Det er gjort og de er indstillet, jeg har
mnu 316 RAM in min Baze K6 3D 400 Mhz processer.

Men....jeg kan ikke mærke nogen besynderlig forskel, jeg havde før 94 RAM.
Jeg har windows 98 styresystem.

Er der noget jeg skal gøre udover at instalerer RAM'et, jag kan se der er
316 RAM.

Jannie

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 03-11-01 12:37

"Jannie" <lolloisto@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der noget jeg skal gøre udover at instalerer RAM'et, jag kan se der er
> 316 RAM.

Ved nogle ældre bundkort skal man åbne bios opsætningen og der efter save
biosopsætning når man går ud af opsætningen. Det er ikke nødvendigt at rette
noget, dette gøres for at få opdateret tjeksummen automatisk.

Inden du kaster dig frådende over biosopsætningen gå ind i Kontrolpanelet klik
på System og se hvad der står om ram på første faneblad under Computer.

Hvis din maskine ellers kørte rimeligt, kan du ikke forvente den store hastigheds
forøgelse ved at installerer mere ram.

mvh
Henning

Fra : Jannie

Dato : 03-11-01 17:47

> [...]
> på System og se hvad der står om ram på første faneblad under Computer.
>
> Hvis din maskine ellers kørte rimeligt, kan du ikke forvente den store

Der står at der er 316RAM. Den kørte ikke rigmeligt, men meget sløvt,
desværre, jeg vil kikke på biosen;)

Jannie