pro@ccess webserver probs
Fra : jan

Dato : 03-11-01 01:50

da

Jeg har en pro@ccess med Speedstream 5781 router. På mit lokalnet har jeg en
webserver kørende.
Mit problem er at jeg ikke kan tilgå et domæne på min webserver fra en
maskine på lokalnettet via en ekstern DNS (ud gennem routeren og tilbage
igen)

Hvordan løses det uden at sætte min egen DNS op?

mvh jan

Fra : Johan Kringelbach

Dato : 03-11-01 02:02

"jan" <j@n.dk> wrote
> [...]
> Mit problem er at jeg ikke kan tilgå et domæne på min webserver fra en
> maskine på lokalnettet via en ekstern DNS (ud gennem routeren og tilbage
uuuh.. eksisterer det domæne på nettet?

> Hvordan løses det uden at sætte min egen DNS op?

Hvis det ikke eksisterer på nettet. så find din hosts fil.. i windows hedder
den måske LMHOSTS .. jeg vill enok kunne ohste op med et bedre svar såfremt
jeg havde mere info.. windoze ver, sp / patch level etc ..

Fra : Niels Callesøe

Dato : 03-11-01 02:09

jan wrote:

> [...]
> tilbage igen)
>
> Hvordan løses det uden at sætte min egen DNS op?

Hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, så kan du løse problemet
ved hjælp af din hosts-fil. Den skulle gerne ligge i
%windir%\system32\drivers\etc - filen har ikke noget efternavn.

I hosts-filen finder du linien der indeholder:
127.0.0.1    localhost
og nedenunder tilføjer du:
<LAN IP for webserver> <ditdomænenavn.dk>

Eksempel:
127.0.0.1    localhost
192.168.0.4    www.eksempel.dk

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : jan

Dato : 03-11-01 12:22

"Niels Callesøe" <niels2000@spamcop.net> wrote...
> Hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, så kan du løse problemet
> ved hjælp af din hosts-fil.

Det er fuldstændig korrekt forstået, men det skal løses ved at ændre i
routeropsætningen.
Beklager den upræcise formulering!
jan

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-11-01 20:52

In article <3be3d2b5$0$238$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"jan" <j@n.dk> wrote:

> Det er fuldstændig korrekt forstået, men det skal løses ved at ændre i
> routeropsætningen.

Det er, så vidt jeg har forstået, ikke muligt.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : a.a.

Dato : 05-11-01 14:17

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote

> Det er, så vidt jeg har forstået, ikke muligt.

jow, det er det - problemet er løst!
Det var et (kryptisk) filter der skulle ind...

jan

--
http://fuckwww.dk - Til kamp mod www-forvirring!
http://falladen.dk - En øl om tirsdagen holder maven igang...

Fra : Niels Callesøe

Dato : 06-11-01 14:42

a.a. wrote:

> jow, det er det - problemet er løst!
> Det var et (kryptisk) filter der skulle ind...

Vil du ikke dele din løsning/erfaringer med os andre?

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-01 12:34

"Niels Callesøe" <niels2000@spamcop.net> wrote
> Vil du ikke dele din løsning/erfaringer med os andre?

joda - hvis jeg kunne
Jeg fik en kollega, der er ngoet mere stiv i den slags end jeg, til det.

Der skulle tilføjes et filter på ydersiden der tillod trafik på portnr
1024-64k. til routerens IP
Det har noget at gøre med NAT's tildeling af portnr. på den udgående
trafik....
....vistnok

jan