Surroundlydkort?
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 03-11-01 01:44

Hej,

Jeg skal til at smække lyd ud i hele huset med min server - men nu skal der
lige vælges lydkort, højtalere og forstærker/reciever...

Det skulle gerne se sådan ud at signalet til højtalerne blev holdt digitalt
det meste af vejen, dvs. et lydkort med digital udgang (Surround) -> til
forstærker/reciever (Surround) -> til højtalere (Surround)...

Hvad kan vi foreslå?

Har kigget lidt på lydkort fra Terratec - Hercules - Hoontech og Creative
(!!) - men hvad skal man vælge? Er Hoontech's optiske udgange
'Surroundiske' - eller hvordan?

Hvad ville i sætte sammen? - Priser på max. 12.000,-

// Søren

Fra : Wizeguy

Dato : 03-11-01 13:02

"Søren Aaholm Møller" <swdata@image.dk> wrote in message
> [...]
> 'Surroundiske' - eller hvordan?
>
> Hvad ville i sætte sammen? - Priser på max. 12.000,-

Lydkort:
Creative Soundblaster Audigy Platinum eX. Ideelt til DVD, idet det kan
dekode Dolby digital 5.1 lyd via drivere, så man ikke behøver at investere i
dyr AC3 dekoder eller multispeaker software DVD player. Endelig kan man
styre crossoverfrekvensen til subwoofer, så man selv kan bestemme hvor
kraftig bas man ønsker. eX versionen har en ekstern boks med et væld af
tilslutningsmuligehder, bla. optisk og phono (coaxial) SPDIF in/out. Pris
2300 kr.

--
Best regards/Venlig hilsen
Anders Albrechtsen