Mere RAM i PC får win98 til at fejle !
Fra : Neo.dk

Dato : 03-11-01 01:39

Hej alle

Har I nogen ideer til hvorfor jeg ikke kan køre "ping", "tracert" og "ms dos
prompt" efter jeg har installeret 768Mb RAM ??? (før 512)

fejlmelding "der er ikke tilstrækkelig hukommelse til at udføre den ønskede
handling" .......

lidt paradoxalt synes jeg ((

Hvis jeg deaktiver "virtuel hukommelse" så forsvinder fejlen og jeg kan køre
de nævnte programmer !!!!

Håber at I kan hjælpe mig !!

Win98
abit KT7Raid
AMD TB1200
512+256MB Kingston Ram
ASUS Ge2 64Mb
SB Live

Mvh Neo.dk

Fra : Morten

Dato : 03-11-01 02:05

> [...]
> prompt" efter jeg har installeret 768Mb RAM ??? (før 512)
> fejlmelding "der er ikke tilstrækkelig hukommelse til at udføre den ønskede

Ikke, at jeg er sikker, men måske disse links kan hjælpe dig:
http://www.wintip.dk/hotspots/em/em3.htm
http://www.wintip.dk/trimning/ram.htm

Mvh.
Morten

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-11-01 02:46

"Neo.dk" <neo___dk@hotmail.com> wrote in

> Har I nogen ideer til hvorfor jeg ikke kan køre "ping", "tracert"
> og "ms dos prompt" efter jeg har installeret 768Mb RAM ??? (før
> 512)

http://oldhoj.dk/wintips.htm

Bedste løsning:

Skift til en Windows der håndterer store RAM mængder ordentligt. I dit
tilfælde hedder alternativerne nok Win2000 eller WinXP.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-11-01 11:54

"Neo.dk" <neo___dk@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> handling" .......
>
> lidt paradoxalt synes jeg ((
>
> Hvis jeg deaktiver "virtuel hukommelse" så forsvinder fejlen og jeg kan

Det er nu nok den fejl der er beskrevet her.
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP

Du kan let tilpasse Windows til store mængder RAM med Cacheman
http://outertech.com/

Hvis du har flere problemer med Windows vil jeg anbefale at bruge denne NG.

- Lars

Fra : Neo.dk

Dato : 03-11-01 21:33

> [...]
> prompt" efter jeg har installeret 768Mb RAM ??? (før 512)
>
> fejlmelding "der er ikke tilstrækkelig hukommelse til at udføre den

Tak for svarene allesammen !!

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 05-11-01 12:22

> [...]

> lidt paradoxalt synes jeg ((

> Hvis jeg deaktiver "virtuel hukommelse" så forsvinder fejlen og jeg kan køre

Jeg har kørt med 768Mb i WinMe, men måtte begrænse fil cachen så den
ikke voksede sig større end 512Mb. Hvis man ikke gør det, så får man
de fejl du nævner. Der skal rettes i win.ini eller også er det
system.ini. Rettelsen kan jeg ikke lige huske præcist, men det skulle
være nemt at finde.

mvh Bernhard