Laaangsom disk
Fra : Soren Pedersen

Dato : 02-11-01 23:40

Jeg ved snart ikke hvad pulen jeg skal gøre....Jeg har et ECS K7S5A med en
IBM DTLA 307045 disk i som bare er såååå langsom - ifølge Sandra er der en
transferrate på 3-4Mb/sec, hvilket leder tankerne hen på de gode gamle 286
dage !!. Jeg har prøvet med alle de nyeste drivere, sågar opgraderet BIOS på
mit grafikkort uden success.

For at det ikke skal være løgn har jeg prøvet med et ASUS A7V og en 13Gb IBM
(ATA66) disk som kører fortrinligt i et andet system......Bare ikke i mit -
Og jeg har selvfølgelig prøvet at krydse de 2 kombinationer uden resultat...

Grafikkortet er et Creative graphics Blaster TNT (AGP) - Et ældre kort. Kan
det have nogen betydning ?......Skal jeg prøve at finde en disk af andet
fabrikat - Og i givet fald hvilket ?

Fra : Club77

Dato : 03-11-01 00:22

Står den til at køre i PIO eller DMA?

Fra : Soren Pedersen

Dato : 04-11-01 15:00

Den står til DMA....

Mvh
/Søren

Fra : Bear

Dato : 03-11-01 02:18

Jeg har samme problem med en 27GB IBM'er. Jeg har installeret bus master
driveren, men den er stadig langsom. Primary og secondary IDE står stadig
til standard Windows drivere, hvilket nok er skyld i at det kører skide
langsomt.

Skriv endeligt hvis du hører noget.

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 03-11-01 08:20

"Soren Pedersen" <smp@privat.dk> wrote in message

> Jeg ved snart ikke hvad pulen jeg skal gøre....

Hvor mange pct. ledig plads tilbage ?

--
M.v.h.

Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as
http://www.fischer.as

Fra : Soren Pedersen

Dato : 04-11-01 15:02

Masser....- Installationen er helt frisk fra fad, der er kun installeret W2K
samt SP2.

Mvh
/Søren

Fra : Søren

Dato : 04-11-01 19:04

> [...]

Kan
> det have nogen betydning ?......Skal jeg prøve at finde en disk af andet

Jeg har den samme disk som dig , den køre sådan nogenlunde på et ECS K7S5A .
Her er testen..+-2-3000 point alt efter fragmentering.

Mvh Søren

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-11-01 12:58

> [...]
> dage !!. Jeg har prøvet med alle de nyeste drivere, sågar opgraderet BIOS

286'er tidens harddiske kørte altså kun 300-800KB/sec dengang. 3-4MB var
drømmehastigheder.

> [...]
mit -
> Og jeg har selvfølgelig prøvet at krydse de 2 kombinationer uden

Dvs. med ECS og 13GB IBM kører det også langsomt? Og det samme med ASUS og
DTLA'eren?

> Grafikkortet er et Creative graphics Blaster TNT (AGP) - Et ældre kort.
Kan
> det have nogen betydning ?......Skal jeg prøve at finde en disk af andet
> fabrikat - Og i givet fald hvilket ?

Gfx skulle ikke have nogen betydning, medmindre du har IRQ konflikter.

Evt. skud i tågen men prøv og bruge de værktøjer IBM har på deres site.
Nogen af dem kan bruges til at sløve HD'en ned, og selvfølgelig speede dem
op. Det kunne jo være HD'en ved fabriksfejl var sløvet ned til lav UDMA samt
4500rpm.

--
Bjarke Andersen

Fra : Soren Pedersen

Dato : 05-11-01 22:08

Jeg har fat i et værktøj hvor man kan sætte hvilken DMA mode disken skal
køre i, og den står til at køre UDMA100......Jeg har forresten prøvet med
WINXP....Samme resultat.....Kan det være professoren ???

Mvh
/Søren

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-11-01 08:54

> Jeg har fat i et værktøj hvor man kan sætte hvilken DMA mode disken skal
> køre i, og den står til at køre UDMA100......Jeg har forresten prøvet med
> WINXP....Samme resultat.....Kan det være professoren ???

Alt er relativt, men så syntes jeg bare vi er for langt ude.

Men hvis din 13GB også døjer med netop det bundkort, så er det der fejlen
ligger. Så er det udelukkelses metoden på bundkortet, hvilket vil sige
netkort, grafikkort, CPU, RAM selvom det lyder usandsynligt, men bare for at
være sikker.

Best ville være hvis du kunne benchmarke HD'en fra dos.

--
Bjarke Andersen