mail og attachment?
Fra : Henning Birch

Dato : 02-11-01 21:02

Hej

Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg sender en attachment med en mail
kommando.
Hjælp modtages med kyshånd.

PS. Følgende virker fint til at kontrollere gyldighed af en email adresse,
er der en der virker på flere separeret med komma.
eregi("^[_\.0-9a-z-]+@([0-9a-z][0-9a-z-]+\.)+([a-z]{2,3}$)",$emailadresse)

(genialt lavet - det tog mig et par minuter at fatte hvad der foregik - men
det er jo egentligt ret logisk.)

--
Henning

www.ltk2001.dk
www.oppfeldt.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-11-01 21:13

> Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg sender en attachment med en mail
> kommando.
> Hjælp modtages med kyshånd.

Det er heller ikke det nemmeste i verden. Vil du gøre det nemt for dig
selv, så finder du noget eksisterende kode til at håndtere det.

Denne klasse er vist god: http://phpmailer.sourceforge.net/
Har dog ikke selv prøvet den.

Hvis du vil lave det selv er der en artikel om det her:
http://www.phpbuilder.com/columns/kartic20000807.php3

> PS. Følgende virker fint til at kontrollere gyldighed af en email
adresse,
> er der en der virker på flere separeret med komma.

Tjek dem én af gangen. :)
foreach(explode(',', $emails) as $email) {
// kontrollér $email
}

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Henning Birch

Dato : 03-11-01 12:12

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in news:L7DE7.5925
$Ip2.245117@news010.worldonline.dk:

> Det er heller ikke det nemmeste i verden. Vil du gøre det nemt for dig
> selv, så finder du noget eksisterende kode til at håndtere det.

Har brugt Jonas Koch Bentzen's link og det virker fint.

Det vil jeg prøve, takker

God weekend
--
Henning

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-11-01 23:44

http://delfs.dk/articles/attachments/

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Henning Birch

Dato : 03-11-01 12:07

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in news:9rv7kc$2qr
$1@sunsite.dk:

> http://delfs.dk/articles/attachments/

Takker. Det virker perfekt. Og det er jo bare at gafle koden og sætte den
ind

--
Henning

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 06-11-01 23:14

"Henning Birch" <henning_birch@spamfælde.yahoo.com> skrev

> [...]
>
> (genialt lavet - det tog mig et par minuter at fatte hvad der foregik -

men en yada-@ adresse er ikke valid og det er lalala..hej@ heller ikke...

Nemmeste måde at omgåes dette er at tjekke strengen flere gange, først som
ovenstående, så om der er 2 x . _ - ved siden af hinanden...

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-11-01 23:30

On Tue, 6 Nov 2001 23:13:47 +0100, "Kim Emax - ayianapa.dk"
<newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> wrote:

>men en yada-@ adresse er ikke valid og det er lalala..hej@ heller ikke...

Hvad skulle problemet da være? Det er jo ikke dele af hostnavnet.

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 07-11-01 01:01

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev

> Hvad skulle problemet da være? Det er jo ikke dele af hostnavnet.

mener bare ikke at det er en valid adresse, men jeg kan ikke finde info om
det på de RFC der omhandler e-mail adresser. I hvert fald kan du ikke få lov
til at oprette en sådan adresse hos World Online.