Lyder over forstærkeranlæg
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 02-11-01 00:01

Hej alle. Jeg vil gerne have min lyd fra min computer ud over mit
forstærker/højttaler anlæg da det er af en ret meget højere kvalitet. Mit
lydkort er et Creative Sound Blaster Live. Min forstærker er en Goldmund
Mimesis-sr. Det ummidelbare problem i mine øjne er at forstærkeren bliver
forbundet med nogle store tykke stik, der ligner et mini-jack stik på
steroider. Så jeg skal vel bruge en omformer af en art?

Mvh Mark
www.profiled.org

Fra : Jens

Dato : 02-11-01 00:10

Jeg har bare købt en ledning ned i fona 50,-kr

i den ene ende er er rød/hvid stik den anden et lille rundt til dit lydkort

På med det og så er den i orden........

Fra : jacob

Dato : 02-11-01 03:45

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote in message
> [...]
> forbundet med nogle store tykke stik, der ligner et mini-jack stik på
> steroider. Så jeg skal vel bruge en omformer af en art?

Hej,
Med den slags forstærker, vil jeg foreslå du køber en billig separat d/a
converter, som du så sætter til dit sound blasters digitale udgang. Og så
tager du lyden fra den istedet...

Mvh
Jacob

Fra : Andreas

Dato : 02-11-01 20:04

Er det i pc shops du finder en a/b converter?

på forhånd tak
andreas

Fra : SlowHand

Dato : 04-11-01 20:15

> Er det i pc shops du finder en a/b converter?

Det hedder en d/a-converter.
d/a står for digital/analog, og er selvsagt en ting,
der konverterer digitalt til analogt signal, så din forstærker forstår
signalet.

En d/a-converter kan du købe i HiFi-forretninger rundt omkring.
Mange alm. radio/TVforhandlere har dem også.

/SlowHand