Øhh hvad pokker er galt - Database or obje~
Fra : Carsten Pinderup

Dato : 01-11-01 23:12

Hej NG

Så sidder jeg fast igen. Jeg kan ikke se hvad der er galt i denne kode:

' ==== BEGIN write new vote ==============================
' Connect with table 'question'
strSQL = "SELECT * FROM question WHERE id = " & request.form("pollid")
set rst = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rst.open strSQL, cnct, 1, 3, 1
'*************CPI Note
response.write (strSQL)
'*************CPI Note
' get pertinent info and increment total votes by one
intQuestionId = rst("id")
strQuestion = rst("question")
intTotal = rst("total")
intTotal = intTotal + 1
rst.update
rst("total") = intTotal
rst.update
rst.close

FØLGENDE FEJL OPSTÅR:

SELECT * FROM question WHERE id = 60
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot update. Database or object
is read-only.

/stem/vote/dovote.asp, line 28

Hvad er der galt?

Mvh Carsten

Fra : Michael Boile

Dato : 02-11-01 08:31

Hej Carsten!

Fejlen hænger højst sansynligt sammen med at dine database rettigheder skal
ændres, så du får skriverettigheder i stedet for kun læserettigheder. Du skal
kontakte din internetudbyder og få dem til at slå "read only" fra på din db.

vh. Michael

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne