Opsætning af FTP på Proaccess - hjælp
Fra : Peter Roth

Dato : 01-11-01 21:06

Hej

Jeg prøver at få stablet en FTP server på benene, men den tager ikke mod
"henvendelser" udefra. Jeg kan godt accesse den fra en anden lokal computer
(med 192.168.1.9 adresse), men udefra timer den ud.

Bruger BulletProof FTP server v2.15, Speedstream 5711 og Win2000. Computeren
er sat op til at bruge 192.168.1.3, som TDKs support beskrev. Sekunder DNS
o.lign. er også konfigureret efter deres anvisninger.

TDK support hævder, at port 23 er åben på routeren (men er ftp ikke på 21?),
men hvorom alting er kan jeg altså ikke connecte udefra.

Nogen forslag eller erfaringer?
På forhånd tak.

Peter Roth

Fra : Johan Kringelbach

Dato : 01-11-01 21:55

"Peter Roth" <beverlyfan1@yahoo.dk> wrote
> TDK support hævder, at port 23 er åben på routeren (men er ftp ikke på
21?),
jo, ftp er på port 21 som default. hvad sker der hvis du flytter din
ftpserver over på port 23? jeg mener.. når de siger at port 23 er åben på
routeren kan det jo være et forkvaklet forsøg på at forklare at der er
telnet adgang til den?

> men hvorom alting er kan jeg altså ikke connecte udefra.
.... hvis den virker på dit lan men ikke udefra.. ja .. gæt selv hvor fejlen
så er :) (medmindre du har sat din ftpd op til kun at lytte på din LAN ip..
men .. nah.. det satser jeg på du ikke har gjort)
> Peter Roth

johansådan

Fra : Allan

Dato : 02-11-01 10:56

Du skal have ip adresse 192.168.1.4 på den maskiner der køre med
ftpserveren.
grunden er at routeren i pro@acces sender alt trafik på port 21 til den
adresse.

-Allan

Fra : Peter Roth

Dato : 04-11-01 12:13

En mindre detalje, som TDK supporten glemte: Intern IP skulle være
192.168.1.4 - ikke 1.3.
Tak for hjælpen her i gruppen. Nu kører ftp'en.

Mvh.
Peter Roth