Hvad er der galt med min gamle Pc´er?
Fra : Stefan Skjerning

Dato : 01-11-01 20:38

Jeg tror godt man kan betegne det her som et hardware-problem.

Min gamle pc´er (pentium 90) gider ikke at starte op efter jeg bl.a har
rodet lidt invendig i computeren.
Når jeg tænder den kommer der tre bip. Først et bip på omkring 1 sekund,
dernæst 2 korte. Jeg kan høre at computeren arbejder som den plejer. Man kan
også genstarte den. Problemet er bare at skærmen ikke viser noget. Jeg har
tjekket at stikkene sidder rigtig i og at kortene også sidder som de skal.

Er der nogen der kunne have en idé om hvad der er galt.

-Stefan

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 01-11-01 20:47

On Thu, 1 Nov 2001 20:37:45 +0100
"Stefan Skjerning" <stefan@nuk.dk> wrote:

> [...]
> tjekket at stikkene sidder rigtig i og at kortene også sidder som de skal.
>
> Er der nogen der kunne have en idé om hvad der er galt.

Bip-koden som den kommer med kan sikkert hjælpe dig, find ud af hvad dit bundkort hedder, og find manualen, på nettet eller i skuffen.

mvh Andreas

Fra : The Big M.

Dato : 01-11-01 21:57

Jeg tror du skal tage dit grafikkort ud og sætte det i igen, og vær sikker
på at det sidder helt rigtigt på plads i soklen...

mvh
M.

Fra : Torbenth

Dato : 02-11-01 00:31

Stefan Skjerning skrev i meddelelsen <9rs8af$jcv$1@sunsite.dk>...
>Jeg tror godt man kan betegne det her som et hardware-problem.

Det er grafikkortet. Dårlig forbindelse eller defekt.

Mvh.
Torben