Ny garanti ??
Fra : Lindes

Dato : 01-11-01 18:28

Jeg har haft en Nokia 3210 til reparation, den blev indsendt fra Fona
til Nokia den 15/8-01..
Jeg har først lige fået mobilen retur i dag (på trods af mange
gentagne rykkere for at få den tilbage), jeg mener at det er alt for
lang tid at der skal gå 2½ måned.
Men nu fik jeg så en ny telefon i stedet for den gamle, hvilket jeg
naturligvis er glad for..
Men mit spørgsmål lyder:
Får man ikke 1 års garanti på den nye mobil ???
Fona siger nej, men kan det være rigtigt ??

Med venlig hilsen
Lindes

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-11-01 19:01

"Lindes" <charlote@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Men nu fik jeg så en ny telefon i stedet for den gamle, hvilket jeg
> naturligvis er glad for..
> Får man ikke 1 års garanti på den nye mobil ???

Jo, men det er mere et spørgsmål til dk.forbruger

Fra : Lindes

Dato : 01-11-01 23:09

Martin Højriis Kristensen skrev:
> Jo, men det er mere et spørgsmål til dk.forbruger

Ja det har du naturligvis ret i Martin..
Jeg har stillet spørgsmålet der, og undskylder hermed min
fejlpostning..

mvh
Lindes

Fra : cr

Dato : 02-11-01 01:12

Nej, du har ikke fået en "ny" mobil, men en "udbedring" af en skadet og
dermed har du kun dækning af den oprindelige garanti. Tillige er der
"kun" 3 mdr. reparationsgaranti på den den udførte reparation.

mvh
cr

Fra : Lindes

Dato : 02-11-01 06:35

cr <a@b.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9rsq2t$gjf$1@sunsite.dk...
> [...]
> dermed har du kun dækning af den oprindelige garanti. Tillige er der
> "kun" 3 mdr. reparationsgaranti på den den udførte reparation.
Hej Cr arbejder du inden for branchen, siden du kommer med et så
præcist svar ??

Men hvis jeg virkelig har fået en ny mobil, hedder det vel heller ikke
"udbedring" af skaden ??

Jeg har været inde på forbrugerstyrelsens side.. her ser det ud som om
man skal have en ny garanti..

Men der var også en (i et andet indlæg) der skrev om 5 års garanti på
reparerede telefoner ??

Men som Martin bemærkede var denne nyhedsgruppe ikke rette sted, så
jeg laver lige et FUT over til dk.forbruger (og håber at det lykkes)
FUT dk.forbruger

Mvh Lindes

Fra : Lindes

Dato : 02-11-01 06:36

> [...]

Men som Martin bemærkede var denne nyhedsgruppe ikke rette sted, så
jeg laver lige et FUT over til dk.forbruger (og håber at det lykkes)
FUT forbruger

Mvh Lindes

Fra : Lindes

Dato : 02-11-01 06:52

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-11-01 06:55

cr skrev:

>Nej, du har ikke fået en "ny" mobil, men en "udbedring" af en skadet og
>dermed har du kun dækning af den oprindelige garanti. Tillige er der
>"kun" 3 mdr. reparationsgaranti på den den udførte reparation.

Det er helt forkert. Ved ombytning fornys den ordning der var i
forvejen helt forfra. Hvis der ingen garanti var, får man lovens
et-årige reklamationsret. Hvis der var garanti, får man den i
lige så lang tid som om varen var ny.

--
Bertel