Kald af dll rutiner
Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-11-01 17:32

Er der nogen der ved om man kan kalde f.eks. .dll rutiner beregnet til
C i et php-script?

Hvis ja hvordan bærer man sig så ad?

MVH Tommy

Fra : Rasmus Windfeldt

Dato : 04-11-01 01:22

Hej

Jeg ved ikke med dll'er men så vidt jeg kan forstå er det muligt at udføre
kommandoer i kommandoprompten via php. Jeg har slev bakset med det for et
stykke tid siden, men fik det ikke til at virke. Opgav ret hurtigt.
Funktionerne jeg kiggede på var: exec( ), passthru( ) og system( ).

Mvh Rasmus

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-11-01 10:01

"Rasmus Windfeldt" <get2ilet@get2net.dk> wrote in message
> [...]
et
> stykke tid siden, men fik det ikke til at virke.

Nå? Det er ellers ret simpelt. Du må have overset noget grundlæggende.

> Funktionerne jeg kiggede på var: exec( ), passthru( ) og system( ).

Dem behøver du ikke bruge, for at lave et shell-script i PHP. Men du kan
bruge dem, til at kalde eksterne programmer, eller lave systemkald.

--
Mvh.

Niels Andersen