Port scannet?
Fra : ~^¨¨¨¨Dr@Z0ne¨¨¨¨^~

Dato : 01-11-01 15:17

Jeg fik denne besked i zone alarm..

The firewall has blocked Internet access to 12.105.31.228 (UDP Port 0) from
your computer.

Occurred: 123 times between 01-11-01 14:25:12 and 01-11-01 14:56:18

Hvad betyder det oh geniale mestre

Fra : ha

Dato : 01-11-01 15:23

> Hvad betyder det

Du bliver måske klogere af af kigge på
http://www.robertgraham.com/pubs/firewall-seen.html

mvh
ha

Fra : Alex Holst

Dato : 01-11-01 17:51

~^¨¨¨¨Dr@Z0ne¨¨¨¨^~ <kilist@ofir.dk> wrote:
> Jeg fik denne besked i zone alarm..
>
> The firewall has blocked Internet access to 12.105.31.228 (UDP Port 0) from
> your computer.

Kan du slet ikke taenke eller laese selv? Hvad mon de 3 sidste ord i den
besked betyder?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-11-01 18:46

On Thu, 1 Nov 2001 15:16:57 +0100, "~^¨¨¨¨Dr@Z0ne¨¨¨¨^~"
<kilist@ofir.dk> wrote:

>The firewall has blocked Internet access to 12.105.31.228 (UDP Port 0) from
>your computer.
>
>Occurred: 123 times between 01-11-01 14:25:12 and 01-11-01 14:56:18
>
>Hvad betyder det oh geniale mestre

Det betyder at du prøver at hacke nogen. Du har forsøgt på det 123
gange indenfor en halv time!

Godt, du har en firewall installeret, så den kan blokere mod dine
simple forsøg på hacking.

--
- Peter Brodersen

Fra : Basyrinus

Dato : 01-11-01 21:41

Hey Peter Brodersen you might have written some of this:

> Det betyder at du prøver at hacke nogen. Du har forsøgt på det 123
> gange indenfor en halv time!
>
> Godt, du har en firewall installeret, så den kan blokere mod dine
> simple forsøg på hacking.

Ja det var godt vi fangede ham, jeg har send en klage til hans udbyder!

--
Basyrinus - www.dumbass.dk
Takt er evnen til at beskrive andre

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-11-01 22:03

"Basyrinus" <nyhedsgruppe.delme@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hey Peter Brodersen you might have written some of this:

[ ... ]

> Ja det var godt vi fangede ham, jeg har send en klage til
> hans udbyder!

Sendt en klage? Manden har jo ikke foretaget sig noget, og det hans
computer foretog sig blev jo opfanget og stoppet af hans firewal.

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Basyrinus

Dato : 01-11-01 22:06

Hey Andreas Falck you might have written some of this:

Ja ja det er hvad de alle sige.....

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-11-01 22:12

> Hey Andreas Falck you might have written some of this:

[ ... ]

> Ja ja det er hvad de alle sige.....

Det står jo rødt på grønt at hans firewall havde blokeret for disse
utilsigtede forsøg på at gøre noget dumt, så helt dumt er det altså
ikke at have en firewall der lukker én selv inde på sin egen maskine
)

Fra : Basyrinus

Dato : 01-11-01 22:19

> [...]

> utilsigtede forsøg på at gøre noget dumt, så helt dumt er det altså
> ikke at have en firewall der lukker én selv inde på sin egen maskine

Enig - så længe han ikke spørger i en anden gruppe, hvorfor et af hans
programmer ikke kan få forbindelse til internettet...!

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-11-01 22:30

> Hey Andreas Falck you might have written some of this:

[ ... ]
> Enig - så længe han ikke spørger i en anden
> gruppe, hvorfor et af hans programmer ikke
> kan få forbindelse til internettet...!

Jamen så forventer vi vel allesammen at du her i gruppen sender
bekræftelse på at din afsendte klage bliver tilbagetrukket!

Fra : Basyrinus

Dato : 01-11-01 22:53

Hey Andreas Falck you might have written some of this:

> [ ... ]
>
> Jamen så forventer vi vel allesammen at du her i gruppen sender
> bekræftelse på at din afsendte klage bliver tilbagetrukket!

Er gjort - jeg har derimod valg at sende en klage til mine egen udbyder
over mig selv.

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-11-01 23:03

> Er gjort - jeg har derimod valg at sende en klage
> til mine egen udbyder over mig selv.

hihi ja den kan jeg godt lige )

Kunne du ikke delagtiggøre os andre i det sandsynligvis muntre indhold

Fra : ~^¨¨¨¨Dr@Z0ne¨¨¨¨^~

Dato : 02-11-01 15:03

Jeg besider ikke den evne eller lyst til at hacke, og hvis jeg gjorde ville
jeg nok være klogere end at vise mine egne førsøg i en "sikkerheds gruppe".
Derfor forventer jeg en undskyldning!!
Tak for de seriøse og kompetente inslag, få men hjælpelig.

MVH K.B.B dr@zone

Fra : Zikterion

Dato : 02-11-01 15:59

LLLLLLLLLLLOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLL

tsk tsk,

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-11-01 17:03

"~^¨¨¨¨Dr@Z0ne¨¨¨¨^~" <kilist@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg besider ikke den evne eller lyst til at hacke, og hvis jeg
> gjorde ville jeg nok være klogere end at vise mine egne
> førsøg i en "sikkerheds gruppe". Derfor forventer jeg
> en undskyldning!!

Ja, det er da i al fald ikke fra mig du skal bede om en undskyldning,
for jeg har altså slet ikke så meget som blot antydet at du havde til
hensigt at hacke nogen. Men der var en anden der påstod at have
afsendt en klage til din udbyder. Det var denne oplysning om klage til
din udbyder jeg harcellerede over.

Bemærk lige, for klarhedens skyld, - at jeg faktisk tog dig i forsvar
over for ham der havde sendt en klage over dig!

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-11-01 02:02

In article <9ru91h$1g9g$1@news.cybercity.dk>,
"~^¨¨¨¨Dr@Z0ne¨¨¨¨^~" <kilist@ofir.dk> wrote:

> Derfor forventer jeg en undskyldning!!

Jeg tror du skal opgradere /bin/humoristisk/sans

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : ~^¨¨¨¨Dr@Z0ne¨¨¨¨^~

Dato : 03-11-01 15:15

Ja ja.....

Tak til alle som prøvede at hjælpe mig. Ingen nævnt ingen glemt. I ved selv
hvem i er...

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 01-11-01 19:48

"~^¨¨¨¨Dr@Z0ne¨¨¨¨^~" <kilist@ofir.dk> citerede sin FW-log:
> The firewall has blocked Internet access to 12.105.31.228 (UDP Port 0)
from
> your computer.
>
> Occurred: 123 times between 01-11-01 14:25:12 and 01-11-01 14:56:18

Så mange forsøg på så kort tid kunne lugte af noget Nimda-orm eller Code Red
Worm.
Der er en ny variant af Nimda på vej rundt, så det er en nærliggende tanke,
at du skulle have fået besøg.

Bemærk i øvrigt, at det er trafik FRA din egen computer, så det er din pc,
der (måske) er ramt.

Opdater dit antivirusprogram og kør en scanning. Check også lige, om du
mangle nogle patches/servicepacks til pc'en:
www.windowsupdate.com

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som i denne forbindelse ikke repræsenterer TDC Internet)

Fra : ~^¨¨¨¨Dr@Z0ne¨¨¨¨^~

Dato : 01-11-01 20:00

Kan dette ske i forbindelse med multiplay

Fra : Alex Holst

Dato : 01-11-01 19:58

Thomas B. Maxe <toxicthomas@nospam.hotmail.com> wrote:
> [...]
> Red Worm. Der er en ny variant af Nimda på vej rundt, så det er en
> nærliggende tanke, at du skulle have fået besøg.

Kender du en orm som efter infection begynder at sende UDP pakker til port 0
paa andre maskiner? Jeg er ikke bekendt med at Code Red eller Nim{b,d}a har
udvist denne opfoersel.