AnsiString til int
Fra : Rasmus

Dato : 01-11-01 15:13

Hejsa!!
Hvordan gør jeg, hvis jeg i Borland C++Builder vil converte en
AnsiString(kun med tal) til en int.
Jeg har prøvet med dette, det skal lige siges at der i Edit1->Text står
"12", og jeg include'er stdlib.h:

int antal;
antal = atoi(Edit1->Text);

men der kommer fejlen:
[C++ Error] MainForm.cpp(53): E2285 Could not find a match for
'atoi(AnsiString)'

Skal jeg include flere filer, eller definere antal eller Edit1->Text på en
anden måde. Jeg ville blive meget glad hvis der var nogen der vidste hvordan
jeg skal gøre.

Venlig Hilsen
Rasmus Steffensen

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-11-01 15:49

Prøv at kigge på funktionen intostr i hjælpefilen.

Fra : Ivan Johansen

Dato : 01-11-01 20:42

Rasmus wrote:

> [...]
> AnsiString(kun med tal) til en int.
> Jeg har prøvet med dette, det skal lige siges at der i Edit1->Text står

atoi() tager en char* som parameter, mens du giver den en AnsiString. En
AnsiString kan dog konverteres til char* med c_str():
antal = atoi(Edit1->Text.c_str());

En bedre metode er at anvende ToInt() eller ToIntDef():
antal = Edit1->Text.ToInt();

eller

antal = Edit1->Text.ToIntDef(-1);

ToInt() smidder en exception, hvis teksten ikke kan konverteres, mens
ToIntDef() returnerer parameteren (her -1) hvis teksten ikke kan
konverteres.

Ivan Johansen