opret ny mappe
Fra : Henrik Andersen

Dato : 01-11-01 15:28

hej
jeg håber der er en som kan hjælpe mig. mit problem er at jeg
gerne vil have oprettet en ny mappe(undermappe).
Man skal som bruger gå på en virtuel bruger mappe (ligesom på
yahoo-mappe), her på denne side kan man se signe filer i mappen
og div. undermappe. det er så her bruger helst skal kunne oprette
en ny undermappe.

på forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-11-01 15:58

Henrik Andersen wrote in news:9rrm5p$se3$1@sunsite.dk:

> [...]
> yahoo-mappe), her på denne side kan man se signe filer i mappen
> og div. undermappe. det er så her bruger helst skal kunne oprette

Følgende funktion viser lidt om, hvordan man kan arbejde med filer og
foldere via ASP.

Sub ShowFolderInfo()
Dim fso, fldr, s
' Get instance of FileSystemObject.
Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
' Get Drive object.
Set fldr = fso.GetFolder("c:")
' Print parent folder name.
Response.Write "Parent folder name is: " & fldr & "<br>"
' Print drive name.
Response.Write "Contained on drive " & fldr.Drive & "<br>"
' Print root file name.
If fldr.IsRootFolder = True Then
Response.Write "This is the root folder." & ""<br>"<br>"
Else
Response.Write "This folder isn't a root folder." & "<br><br>"
End If
' Create a new folder with the FileSystemObject object.
fso.CreateFolder ("C:\Bogus")
Response.Write "Created folder C:\Bogus" & "<br>"
' Print the base name of the folder.
Response.Write "Basename = " & fso.GetBaseName("c:\bogus") & "<br>"
' Delete the newly created folder.
fso.DeleteFolder ("C:\Bogus")
Response.Write "Deleted folder C:\Bogus" & "<br>"
End Sub

--
.... der søger lejlighed fremleje/leje i Københavnsområdet. Max. kr. 3500 om
måneden alt inklusive.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-11-01 16:04

Jesper Stocholm wrote in news:Xns914CA267841D4spamstocholmdk@192.38.208.81:

> Følgende funktion viser lidt om, hvordan man kan arbejde med filer og
> foldere via ASP.

hvis du ikke lige har doc. til vbscript liggende [1], så kan du læse'
om det her:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/jsFSOTutor.asp

[1] Doc kan du hente på
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?url=/msdn-files/027/001/728/msdncompositedoc.xml

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-11-01 16:05

On Thu, 1 Nov 2001 14:28:10 +0000 (UTC), Henrik Andersen
<henrik@guppi.subnet.dk> wrote:

>jeg håber der er en som kan hjælpe mig. mit problem er at jeg
>gerne vil have oprettet en ny mappe(undermappe).

Kig på FileSystemObject (FSO) i VBScript-dokumentattionen.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj