Netværk til Windows XP
Fra : SharkanDK

Dato : 01-11-01 13:52

Hej,

Er det muligt at lave n forbindelse mellem Linux og Windows XP ?

Det skal evt. bruges til at kopiere filer fra Windows XP over til Linux til
brug på ftp server.

På forhånd tak.

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-11-01 14:19

"SharkanDK" <rb_l@hotmail.com> wrote in message
> Er det muligt at lave n forbindelse mellem Linux og Windows XP ?

Ja da.

> Det skal evt. bruges til at kopiere filer fra Windows XP over til
Linux til
> brug på ftp server.

Så er det vel oplagt at overføre med ftp? :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : SharkanDK

Dato : 01-11-01 14:41

> Så er det vel oplagt at overføre med ftp? :)

det tager vel for lang tid. jeg har 512/128. Men på det interne net kører
jeg 100 Mbit. Kan jeg bruge det internet net til ftp ?

Fra : Thor Dreier

Dato : 01-11-01 15:41

> det tager vel for lang tid. jeg har 512/128. Men på det interne net kører
> jeg 100 Mbit. Kan jeg bruge det internet net til ftp ?

Øhhh. Vindåsen og Linuxboxen sidder på samme lokalnet, eller hva'? Hvis de
gør det, så kan jeg ikke se hvordan du skulle være begrænset af at du kun
har 512/128 kbit internet (med mindre du absolut vil sende data ud gennem
din linie, for derefter at modtage det igen). Du kan da sagtens ftp'e med
100 mbit (eller hvor hurtigt netkort/harddiske m.m. nu end tillader) fra din
Vindåse til linuxboxen.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-11-01 18:59

On Thu, 1 Nov 2001 14:41:17 +0100, "SharkanDK" <rb_l@hotmail.com>
wrote:

>det tager vel for lang tid. jeg har 512/128. Men på det interne net kører
>jeg 100 Mbit. Kan jeg bruge det internet net til ftp ?

FTP og "Windows Netværk"/NetBIOS/Samba/whatnot kører begge over
TCP/IP. Her er FTP hastighedsmæssigt langt overlegen (på den rå
dataoverførsel), men ikke så let at bruge for folk, der ikke er vant
til det.
--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 01-11-01 22:01

Peter Brodersen wrote:

> [...]
> TCP/IP. Her er FTP hastighedsmæssigt langt overlegen (på den rå
> dataoverførsel), men ikke så let at bruge for folk, der ikke er vant

Man kan i W2K, via en guide sætte en FTP klient op således at man tilgår
serveren via en folder...Det kræver jo så også bare opsætning på Windy
klienten....er dette ikke muligt i W2K ??

Jeg mapper selv en håndfuld FTP servere til virtuelle drev på min
eComStation...hvis man kan finde sig i den ret store accesstid første gang
man kigger er det absolut lige så fornemt som Samba....ved overførsel af
større filer giver det ligefrem en hastighedsmæssig gevinst....som det også
bliver påpeget!

--
Live long and prosper...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-11-01 14:23

SharkanDK wrote:

> Er det muligt at lave n forbindelse mellem Linux og Windows XP ?
>
> Det skal evt. bruges til at kopiere filer fra Windows XP over til Linux til
> brug på ftp server.

Sæt en SAMBA server op på linuxmaskinen, eller lav en mappe via ftp på
Windowsmaskinen.
http://bigfoot.com/~thunderbear