Compact Flash RAM
Fra : Jimmy

Dato : 01-11-01 12:36

Hej

Jeg står og skal købe mig et nyt CF kort til mit kamera på 256 MB.

Da jeg havde en 32 MB kort var hastigheden i top mens mit 128 MB kort
skriver data til kortet ENORMT langsomt.

Er der nogen der kender en model der er god?
Maxprisen skal være omkring 1200.

Hilsen Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 01-11-01 14:21

> Da jeg havde en 32 MB kort var hastigheden i top mens mit 128 MB kort
> skriver data til kortet ENORMT langsomt.

Har fundet et eMagic der skulle være hurtigt.
ca 3 MB/S write og ca 8 MB/S read.

Er dette OK tider og findes der hurtigere kort?

Hilsen Jimmy

Fra : BorreBoy

Dato : 01-11-01 14:34

"Jimmy" <stuffy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har fundet et eMagic der skulle være hurtigt.
> ca 3 MB/S write og ca 8 MB/S read.
>
> Er dette OK tider og findes der hurtigere kort?
>
> Hilsen Jimmy

Feiya skriver: * Transfer Rate: Up to 16.6 MB/sec

Fra : Format C:\\

Dato : 01-11-01 14:40

eMagic skulle ifølge flere fotografer være meget hurtigt. Ydermere har jeg
selv idag bestilt et 256 kort hos www.digital4u.dk til den lave pris af 1350
med fragt! CF kort kommer i x4 - x8 - x12 skrivehastighed, hvor sidste er
det hurtigeste. Vil dog indskyde at det tit kan være udslagsgivende hvilket
kamera du bruger. eMagic skulle være særlig godt til Nikon, men ring og hør
dem ad på digital4u, de ved hvad de snakker om og er meget venlige.

Format C:\

Fra : Jimmy

Dato : 01-11-01 14:58

> eMagic skulle ifølge flere fotografer være meget hurtigt.

Har du links til dette på nettet?
Vil gerne høre om deres erfaringer.

>Ydermere har jeg
> selv idag bestilt et 256 kort hos www.digital4u.dk til den lave pris af
1350
> med fragt!

Samme her - 1269 + fragt.

>CF kort kommer i x4 - x8 - x12 skrivehastighed, hvor sidste er
> det hurtigeste.

Dette har jeg ikke kunnet finde noget om nogen steder.
Hvor står dette og hvor ligger eMagic's 256 MB kort på denne skala?

Hilsen Jimmy