output buffering
Fra : Ronni \(The real one~

Dato : 01-11-01 11:17

Hejsa ng

Jeg har et script hvori jeg skal redirecte en bruger, men får meddelsen :
Cannot add header information - headers already sent by (bla bla)

jeg ved jeg kan komme uden om problemet med ob_start() og ob_end_flush()

men findes der ikke en funktion der blot tømmer alt hvad der er "skrevet" ud
så jeg bare kan skrive noget i retning af :
tømAlt();
header(Location: muldvarp);

så jeg slipper for at skrive ob_start() og ob_end_flush() i alle mine
scripts .

Hvis ikke, er det så muligt at lave en sådanne funktion ?

Mvh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Troels Arvin

Dato : 01-11-01 11:36

On Thu, 01 Nov 2001 11:16:35 +0100, "Ronni \(The real one:\)"
<ronni1@ofir.dk> wrote:

> så jeg slipper for at skrive ob_start() og ob_end_flush() i alle mine
> scripts .

Du kan altså automatisere den slags vha. PHP's
auto_prepend_file/auto_append_file konfigurations-statements, som i
øvrigt er justérbare i httpd.conf's VirtualHost-afsnit og .htaccess
(hvis man benytter PHP under Apache) samt i selve PHP-koden (vha.
ini_set()-funktionen) - ud over i PHP's globale php.ini.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-11-01 18:51

On Thu, 1 Nov 2001 11:16:35 +0100, "Ronni \(The real one:\)"
<ronni1@ofir.dk> wrote:

>Jeg har et script hvori jeg skal redirecte en bruger, men får meddelsen :
>Cannot add header information - headers already sent by (bla bla)

Med fare for at blande mig i din problemstilling: Hvad er det, der
gør, at du absolut bliver nødt til at printe noget ud, før du sender
evt. headers?

--
- Peter Brodersen

Fra : Ronni \(The real one~

Dato : 02-11-01 20:41

> Med fare for at blande mig i din problemstilling: Hvad er det, der
> gør, at du absolut bliver nødt til at printe noget ud, før du sender
> evt. headers?

Det mener jeg egentlig heller ikke at jeg gør, men jeg kan bare ikke se hvor
jeg skulle gøre det henne.

Jeg har lavet en klasse til oprettelse/redigering/sletning af brugere, og
når man har submittet fra en alm
..html fil med en form til submit.php som ser ud som følgende :

<?php
ob_start();

require("user.class");
$user = new User;
$user->table = "users";

$user->newUser($HTTP_POST_VARS);

ob_end_flush();
?>

Er det nødvendigt med ob_start() etc ellers får jeg før omtalte fejl.

newUser() er i klassen user.class og opretter den nye user, hvorefter
newUser() kalder
redirect() som også er i klassen og som skal give beskeden at nu er brugeren
oprettet.

men så får jeg før omtalte fejl.

Kan jeg komme uden om det på anden måde en ob_srtart(); ?

/Ronni

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-11-01 21:08

"Ronni (The real one:)" <ronni1@ofir.dk> wrote in message
> Kan jeg komme uden om det på anden måde en ob_srtart(); ?

Ja, du kan løse problemet...

Når den kommer med den fejlmelding om, at der allerede er sendt noget
til klienten, så fortæller den også hvilken linje i hvilken fil output
startede på.
Hvis du ikke selv kan se det, så prøv at vise os den linje, samt nogle
linjer før.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-11-01 21:09

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> Ja, du kan løse problemet...

Altså som alternativ til at omgå det med ob... :)

--
Mvh.

Niels Andersen