Hi alll you fancy graphics Lovers
Fra : P.C.

Dato : 01-11-01 11:12

Hi.
I må undskylde at jeg igen er lidt off-topic, men om ikke så mange uger er
konkurencen vedr et nyt skuespil hus jo afsluttet ,og jeg havde håbet på, at det
ville have lykkedes at producere noget mere Visionært ,end det lamme resultat
jeg hidtil er nået.
Det er altså ret elendigt i forhold til hvad jeg havde forestillet mig, men der
er jo desværre også noget der hedder besværlig 3D edditering og med denne slags
grafik, hvor man jo helt konkret projekterer store dele af det man designer
samtidig, ------- så er tingene jo ikke helt så nemme, og lidt "tunge"
Samtidig er det nok en smule frækt, at lægge et projekt på webbet og samtidig
indsende projektet til en åben internasional konkurence.
Ok --- med hensyn til Operahus og Skuespil hus ,har man jo nok ret til at have
sin helt egen ,helt personlige mening , ------ og jeg skal da ærligt indrømme,
at der nok havde været væsentligt større chancer for at København kunne have
fået et _virkeligt_ Visionært projekt om et kombineret projekt, som jo kunne
have betydet en samlet løsning, istedet for et seperat Skuespil hus og en
seperat Opera bygning.
For eksempel mistede jeg muligheden for et overraskelses angreb, ved at jeg var
så åndsvag at deltage i en konkurence om I.T. og Arkitektur, med en havnetunnel
udformet som tvillinge tårne. ------- blot fordi jeg synes dette konkrete
praktiske forslag var relevant for bydelen Christianshavn og trafiken til og fra
Holmen, i en ny og _meget_ I.T. agtig knostruktionsmetode som arkitekter nu har
mulighed for at bruge, fordi der nu er noget der hedder Computere. Bare ærgeligt
at dette ikke var relevant i den danske arkitektur debat, hvor man hellere vil
forestille sig hvad man tror kommer af sig selv, end at arbejde med de nye
værktøjer.
Så måske er det lige så åndsvagt at offentliggøre ideen om en undervands
Theater sal, fremstillet så man om 50 år, bare kan bygge en ny, hvis den gamle
er for besværlig at reperere for hvad tidens tand har påført konstruktionen.
------ Jovist ; man kan nemt og billigt med 3D-Honeycomb på et skibsværft bygge
en undervands theater sal, som jo ikke er udsat for mere vand tryk end bunden af
et almindeligt passerger skib og man kan nemt i designet, gøre adgangen til en
undervands sal indbydende og udramatisk.
------------ så kan man som jeg foreslår have en indhegning af vandet omkring og
over bygningen, med et tykt plastic gardin der er sat fast i bunden og med flyde
emner ved toppen. Og man kan uden videre mekanisk filtrere vandet over salen så
vandet bliver renere indenfor "indhegningen" omkring bygningen.
Med dette projekt arbejder jeg godt nok frem mod at lave tvilling bygninger på
hver side af vandet med en havnetunell imellem, og parkeringshus indbygget i den
del af huset der er udformet som en kaj, ------ men indtil videre må jeg bare
håbe jeg får projektet færdigt og får det indsendt ;))
Men vi skal _ikke_ have et samlet Opera/theater projekt ; vi skal have en
kedelig bygning i bedste gravmonument stil, forbedret med flyvende tage og halve
ideer om klimaskærme og kombinasionen varehus-Opera.
Jeg regner med at jer der læser dette, tager mine udtagelser for hvad de er, men
jeg synes bare ,at der er nogle ting som _skal_ siges.
Fordi måske er det "verdens bedste" arkitekt, der står for det Operahus der er
blevet trumfet igennem, udenom en evt. internasional konkurence, ligesom i sin
tid i Sydney. Måske er det irelevant at sige ; "jamen, ------ hvis det nu er
"verdens bedste" arkitekt der står bag dette projekt, så kan en internasional
konkurence jo ikke skade, fordi det er jo netop et særkende for al "stor kunst",
at man såsnart man ser det, umiddelbart vil vide at det er noget specielt.
Principielt synes jeg bare, rent personligt, --- at København og Danmark har
"misset" en kæmpe chance, for at skabe noget på det kulturelle område ; nu får
vi et løsrevet Skuespil projekt og en Opera der skal fungere som Supermarked,
fordi "giveren" mener at kunsten skal financere sig selv.
Jeg vælger altså at offentliggøre på webbet samtidigt, --------- også fordi
nettet eller webbet vist er en smule undervurderet ; ihverttilfælde er det ikke
meget Visionært kunst eller mange Visionære projekter her fra Dk. man ser
offentliggjort på nettet eller webbet. Faktisk meget lidt.
Så jeg vil prøve at holde mig til, at det jeg uploader og udstiller ,på sin vis
"stopper" i og med det projekt jeg vil indsende i konkurencen som
Kulturministeriet jo via Arkitekternes Landsforening har udskrevet. Man kan
roligt sige at det jeg gør offentligt tilgængeligt, nærmere dokumenterer til
sidste sreg, det jeg indsender til konkurencen.
Nå, --------- men der er jo meget i alt dette og måske er Usenet generelt "de
faste 8" i hver Usenet gruppe og måske er "nettet" meget mindre og har langt
mindre betydning, end mange går rundt og tror, så jeg håber i bærer over med
mig, når jeg uploader denne link her i gruppen ; det er den sædvanlige
hjemmeside ,hvor jeg reklamerer lidt for, hvad jeg har udviklet af nye
byggemetoder og jeg har blot sat 3 nye stykker grafik ind i starten af siden;
Det første grafik viser undervands salen set indefra;
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/a

Be right back.
Per Corell.