Lystfiskeri i Århus Amt
Fra : Alex Linaa

Dato : 01-11-01 09:02

Hej NG

Jeg er faldet over noget på nettet, som ser ud som en appelsin i turbanen på
østjyske lystfiskere:

http://www.gis.aaa.dk/

Denne service indeholder et klikbart kort, der i den højeste opløsning ender
i satellitfotos/luftfotos af stort set enhver lokation i Århus Amt.
Det er så detaljeret at man uden problemer kan se bundforholdene ved vore
kystpladser, og se adgangsveje og stier til disse pladser.

Jeg skal i hvert tilfælde lige have printet et billede med skrænter, huller,
og rev på mine favoritpladser.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Bent Nielsen

Dato : 01-11-01 14:18

Hej Alex.
Tak for dit fine tips. Tænk hvis vi havde adgang til sådanne sider så det
dækkede hele den danske kyststrækning. Det er virkeligt spændende at studere
et område på denne måde, især hvis man ikke er kendt i det pågældende
område.
Knæk og bræk.
Bent
Ps.
Forøvrigt bakker jeg 100 % op om dit d. 24/10-01. Hvor ville det være skønt
hvis vi lystfiskere kunne gå lidt mere i "fodslag" sammen, og få en dialog
med andre brugere af vores natur, istedet for den mudderkastning som vi
lystfiskere har været så gode til.

Alex Linaa <@nospam@a@linaa.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3be10172$0$208$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-11-01 15:19

Bent Nielsen wrote:

> Hej Alex.
> Tak for dit fine tips. Tænk hvis vi havde adgang til sådanne sider så
> det dækkede hele den danske kyststrækning.

De fleste amter har vist en tilsvarende sevice, jeg har brugt
Frederiksborg Amt's giss-system.

Fra : Alex Linaa

Dato : 01-11-01 15:58

> De fleste amter har vist en tilsvarende sevice, jeg har brugt
> Frederiksborg Amt's giss-system.

Her er en liste med så mange jeg kunne finde.
De er ikke alle lige detaljerede, men mange har luftfotos:

Vejle Amt: http://gis.vejleamt.dk/ArealInfo/AI_Map.asp
Nordjyllands Amt: http://www.gis.nja.dk/
Viborg Amt: http://gis.vibamt.dk/arealinfo/ai_indsgn.asp
Ringkøbing Amt: http://gis.ringamt.dk/
Sønderjyllands Amt: http://www.gis.sja.dk/
Ribe Amt: http://www.gis.ribeamt.dk/
Århus Amt: http://www.gis.aaa.dk/
Fyns Amt: http://gis.fyns-amt.dk/
Bornholms Amt: http://www.gis-hotel.dk
Københavns Amt: http://www.teknik-kbhamt.dk/siab.asp?o_id=1252
Roskilde amt: Kunne jeg ikke finde
Storstrøms Amt: Kunne jeg ikke finde
Frederiksborg Amt: http://www.frederiksborgamt.dk/fs_c12.htm
Vestsjællands Amt: http://gis.vestamt.dk/

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : holst

Dato : 01-11-01 22:29

Du er dælme en guttermand! Jeg har aldrig vidst at der fandtes sådan nogle
detaljerede kort/fotos over bl.a. kystlinien på internettet. De er ret gode
både i forbindelse med fiskeri, men så sandelig også til at skabe sig det
store overblik over et vandområde, som der virkelig er mulighed for med
disse luftfotos!! -Mange tak!!

mvh holst

Fra : Merete_Hansen

Dato : 07-08-02 08:18

Til jeres information findes der et sted, hvor I samlet kan se luftfotos
(Ortofotos fra 1999) for hele Danmark, så I ikke behøver gå ind via de
enkelte amter. Her er det også muligt at købe et plot som gave til
manden, der har alt.

www.kortal.dk

Me venlig hilsen
Merete Hansen

http://www.kandu.dk/

Fra : Kenny Hanberg

Dato : 12-11-01 07:20

Resten må være her
http://www.alltheweb.com/search?cat=web&lang=danish&query=amt+gis

-Kenny

Fra : Fie & Erik

Dato : 01-11-01 16:26

Lodsejerinformation viser sig jo at være et glimrende ord:
Jeg lod mig inspirere og fandt så denne:

http://gis.mapinfo.dk/

Den synes jeg lige i skal tage et kig på.

Derudover kan man jo gå ind på http://www.google.com og søge på dette
udmærkede søgeord: Lodsejerinformation. Det giver 76 hits. Måske finder man
her et par stykker som ikke er omfattet af mapinfo.

Tak for idè og inspiration.
Mvh. Erik D.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 01-11-01 21:25

> [...]
> kystpladser, og se adgangsveje og stier til disse pladser.
>
> Jeg skal i hvert tilfælde lige have printet et billede med skrænter,

Jeg ved ikke hvor gammelt kortet fra Århus er, men fotoet som dækker
Holstebro er mindst 6 år gammelt (vores hus er ikke med), og hvis de andre
billeder er ligeså gamle er der nok ikke mange revler eller huller der er
det samme sted endnu......Er der nogen der har fundet nogle data på
billederne, som kan afsløre hvornår de er taget ????
Beklager hvis jeg har ødelagt jeres gode humør.......

Mvh
/Søren

Fra : Alex Linaa

Dato : 01-11-01 22:05

Soren Pedersen wrote:

> [...]
> billederne, som kan afsløre hvornår de er taget ????
> Beklager hvis jeg har ødelagt jeres gode humør.......

Billedet fra hvor jeg bor er under 3 måneder gammelt kan jeg se på de nye huse
der er bygget, så de er vist ikke lige flinke til at vedligeholde i de
forskellige amter.

Venlig hilsen
Alex LINAA