Word og ASP
Fra : Frank Normann

Dato : 01-11-01 09:07

Hejsa!!

Jeg har gemt et worddokument i en access database som et OLE - db object,
men kan ikke få det vist det ved hjælp af ASP..den skriver kun nogle
underlige tegn.
Det jeg havde håbet på, var at jeg kunne præsentere et worddokument i ASP
gennem access, men tilsyneladende kan man ikke det umiddelbart!!

Nogen som har en ide til at implementere et worddokument i ASP??

--
\Frank

Do not underestimate the power of the Emperor and the rampage of Pharaoh

Fra : Kim Jensen

Dato : 01-11-01 15:05

> [...]
> underlige tegn.
> Nogen som har en ide til at implementere et worddokument i ASP??

Det virker ikke som om du helt har forsået hvad ASP er og kan?!

ASP er forenklet sagt et server side scripting miljø, der bruges til at
generere HTML-kode dynamisk.

Det eneste du umiddelbart kan gøre med dit Word-dokument i din
Access-database er at sende det som binære data til browseren. For brugeren
vil det virke som et almindeligt download af Word-dokumentet; dvs. hvis man
har Word installeret (og kører IE?) vil dokumentet blive vist i browseren,
ellers downloadet til en fil på brugerens disk.

mvh
Kim Jensen