Computer i permanent dvale
Fra : Kurt Moskjær Anderse~

Dato : 01-11-01 09:12

Hejsa

Jeg har oplevet et lidt sært problem med en af mine computere. Efter at have
benyttet computeren dagligt igennem længere tid, kan den lige pludseligt
ikke startes op. Den bootes godtnok op når der tændes for den, men der er
ingen harddisk-aktivitet, ligesom skærmen også er helt sort og blinker som
om den var i standby/dvale.

Nogen der har oplevet noget lignende og har et forslag til hvordan man får
den ud af den permanente dvale?

Kurt Moskjær Andersen

Fra : Christian

Dato : 01-11-01 15:45

Det lyder som om der er en løs forbindelse et sted. Prøv at åbne kabinettet
og check at alle stik sidder ordentligt i (til harddisk, CDROM , floppy mv).
Det kan også være at et slot (de aflange stik på bundkortet hvor feks.
grafikkort og lydkort sidder i) er defekt. Forsøg evt. at skifte nogle af
enhederne over i ledige slots (hvis der er nogle ledige) Jeg har med
grafikkortet oplevet samme symptomer som du beskriver, og da jeg flyttede
det over i et ledigt slot var problemet løst. Pas på med statisk
elektricitet når du rører ved printkort/ram m.m. i computeren. Aflad dig
selv først ved at røre ved metalstellet i kabinettet eller en radiator
el.lign.

Mvh Christian

"Kurt Moskjær Andersen" <kurt@FJERNDETTEmoskjaer-andersen.dk> wrote in
message news:9rr04u$oc0$1@sunsite.dk...

Fra : Format C:\\

Dato : 01-11-01 16:03

Du skal IKKE røre en radiator før du rører dine enheder!!!! Det er en gammel
ammestue historie der skader mere end den gavner. En radiator er (for det
meste, hvis ikke altid) lavet af jern, og vil derfor være statisk ladet med
en anden voltage end din maskine. Rør ved COM-porten istedet før du stikker
grabberrne i maskinen. Ved lejlighed burde alle entusiaster invistere i et
antistat-kit - skal ikke opgraderes eller patches, holder evigt (næsten.)

Format C:\

Fra : Kurt Moskjær Anderse~

Dato : 03-11-01 14:13

"Christian" <css@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder som om der er en løs forbindelse et sted...

Tak for hjælpen. Jeg prøver at gå den igennem for eventuelle dårlige
forbindelser.

Kurt Moskjær Andersen