Mærkelige mennesker!
Fra : Ann K.

Dato : 01-11-01 01:15

Hej alle vovser.
Her til aften har jeg altså opgivet håbet for Ann!
Hun har ligget på gulvet og tegnet, så har hun klippet i noget
liggeunderlag, puttet tape på to bambuspinde, åbnet for en stor dåse lim
(som jeg ikke måtte snuse til!) og til sidst klistret hele baduljen
sammen... i morgen skal hun putte stof, latex og farve på det.... Hun siger
at hun er ved at lave et "eddersejt to-håndssværd" - hvad det så end er??
Under alle omstændigheder må man altså ikke bide i det! Heller ikke når hun
går og svinger med det...
Hmm, jeg tror at det har noget at gøre med de søndage, hvor det kun er
Manden som lufter mig og hvor jeg slet ikke får leget med Ann... De dage
tager hun tidligt afsted om morgenen i noget ret sjovt tøj og nogle gange
masser af sminke (som jeg ikke må slikke af!), for at lave noget som hun
kalder live-rollespil ude i skoven...
Og hun kommer sent hjem og er traaart!
Men hun har lovet mig, at jeg, når jeg engang bliver voksen og "fornuftig"
(og hun ikke skal spille en kamprolle), nok skal få lov til at komme med...
Jeg skal forklædes som ulv! GRRRR - VOV, nåh nej HYYYYYYYL

Hilsen Dise (shetland sheepdog)

Ps; Undskyld denne antropomorfisering af min hund, men historien vinder
altså ved det Ann

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 01-11-01 16:33

"Ann K." <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med...
> Jeg skal forklædes som ulv! GRRRR - VOV, nåh nej HYYYYYYYL

Hej Dise!
Tak for din udmærkede beskrivelse af et af dine mennesker .. det
beroliger mig lidt at Wupper og jeg ikke er de eneste hunde der har
et underligt menneske i vor eje .. hør her når vores menneske
serverer mad for os er det ikke nok at hun smider det ud over hele
græsplænen .. eller ligger det som et spor på en legeplads så man skal
forcere klatrehuse og hængebroer for at spise .. næh hun kan skam også
finde på at fordele min mad i en masse små bægre som hun gemmer rundt
omkring i hele huset og så skal jeg finde et bæger .. spise indholdet
og så skal jeg for ikke det skal være løgn finde mor et eller andet
sted i lejligheden og give hende det tomme bæger ..og først da må jeg
gå ind og finde næste bæger med lidt mad i .. det tager en farlig tid
... og i mens muntrer Wupper sig med at aftensmaden serveres i
busterterning ude i haven ... (hun spiser ikke af bægre for hun vil
ikke tage noget i munden som ikke er mad ..( men er lige nu mega stolt
over at hun endelig har lært at bruge busterterningen .. det tog sin
tid ....jeg lærte det som lille hvalp på meget kort tid .. men Wupper
er nok bare lidt dum ...tror du ikke?)) men altså tak for det dejlige
grin du gav både vort menneske, Wupper og mig .. og lad så vær med at
blive alt for overlegen bare fordi du har fået lovning på at blive ulv
....du ved måske ikke at vi er tidl. kamphunde ?? masser af bjæf fra
Sandrahunden

Fra : Ann K.

Dato : 01-11-01 23:09

Hejsa.
Svarer lige for Dise - OK?

>og lad så vær med at
blive alt for overlegen bare fordi du har fået lovning på at blive ulv
....du ved måske ikke at vi er tidl. kamphunde ??
<> Hi, hi - jeg har haft vores lab-x med på et scenarie... Jeg spillede
kromutter og hun skulle så være kroens (farlige) vagthund... Fik konstateret
én ting - Sif er i hvert fald ikke rundet af nogen hunderacer med en
"aggressiv fortid"!!!! *sss*
Aldrig tidligere har en vagthund budt ubudne gæster så hjerteligt velkommen!
øhhhm - dette gjaldt dog kun hvis hun overhovedet opdagede dem... Hun
snorksov det meste af tiden, hvis hun da ikke havde travlt med at tigge guf
hos krogæsterne
Grunden til at jeg vil have Dise til at spille ulv er _ikke_ for at hun skal
være farlig!
Men hun er signalfølsom og for at undgå "episoder", hvor hun kan blive
forskrækket, vælger jeg derfor en karakter, hvor hun automatisk vil blive
behandlet med respekt og ladt i fred! Også selvom hun er en bedre
vagthund end Sif - hun gøer da i det mindste af folk, som kommer ind på
"hendes" område *sss*

Mvh Ann

Fra : coppi

Dato : 02-11-01 20:05

"Hej Dise og Sandra.

Det er virkelig rigtig meget synd for jer , at I er tvunget til at leve
sammen med sådaan nogen mærkelige mennesker.

Min mor er heldigvis helt normal , siger hun da.

Men hver gang vi skal til hundetræning tager hun noget underligt grønt tøj
på , og så bliver jeg helt vild , for så skal jeg jo med.

Nogen gaange når hun tager det tøj på skal vi på noget der hedder øvelse .Så
render vi rundt ude i skoven det halve af natten , og jeg skal hele tiden gå
forrest og se om jeg kan finde "fjenden".
Når vi kommer hjem er jeg bare så træt at jeg går på hovedet i seng ,
hvorfor i al verden vi ikke kan gå derude om dagen , det fatter jeg altså
ikke.

coppi

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 03-11-01 11:35

"coppi" <annie321@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

Hej Coppi!

God lørdag !

> Det er virkelig rigtig meget synd for jer , at I er tvunget til at
leve
> sammen med sådaan nogen mærkelige mennesker.

Hvordan Dise har det ved jeg ikke men Wupper og jeg soler os i din
medfølelse med os .. men har også lidt ondt af dig .. kan du da
virkelig ikke få dit menneske lært at skoven færdes man i om dagen ..
hvad vil I dog derude om natten .. sæt i for vild .. og ikke kunne
finde hjem til jeres mad ... har du slet ikke tænkt over det??Næeh om
natten gør man sin pligt og sørger for at holde den store kurv varm
som mor altså også mener hun skal have en plads i ...og det får hun så
... den store kurv med dyner og puder i er alligevel stor nok til at vi
alle sagtens kan være der .. og skulle det knibe kan mor jo lægge sig
ned i den mindre kurv der står på gulvet og som hun kalder hundekurv .

Forresten fik jeg da lukket munden på for forleden .. jeg var hoppet
op i den store kurv til hende og lagt mig med hovedet på puden og tæt
ind til hende og pludselig siger hun :" Puha Sandra du lugter ." jeg
skyndte mig selvfølgelig højlydt at snuse til hende .. sådan du ved
dybt og inderligt og vendte så overlegent hovedet væk fra hende ... ja
altså .. hun skulle jo ikke tro hun lugtede bedre vel??

vuffelivuf fra Sandra og Wupper ..

Fra : coppi

Dato : 03-11-01 22:41

"Hej Sandra og Wupper.

Måske har I det samme problem som jeg , når jeg prutter , så siger mine
mennesker , uha du fiser , vinker med hånden foran næsen , o.s.v.

Jeg nøjes med , at stikke næsen hen til bagenden , for lige at se , hvad det
vaar for en lyd.Det lugter da meget godt , sådan rigtig af hund.

Røskva og jeg elsker også at vælte os i at eller andet rigtig lækkert ,
f.eks. en ræve hmhm eller et ådsel , så når vi kommer hjem , så lugter vi
bare rigtig godt. Tænk jer , så må vi ikke komme ind , der skal gøres klar
til bad først , uff. Jeg kan ikke fordrage at blive vasket , jeg er helt
stiv og knurrer hele tiden , men det er hun bare ligeglad med, hun står oven
i købet og siger nedladende : nå , det er så synd for sådan en lille hund.
Og når man så vejer 50 kg og er en stor flot Rotte ,synes I vel hun kan være
det bekendt ?

coppi

PS. Gad vide hvad de hunde egentlig tænker om os , nogen gange kunne det
virkelig være sjovt , at vide det.
Alt det her er jo bare , hvad vi tror.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-11-01 19:35

> "Hej Sandra og Wupper.
>
> Måske har I det samme problem som jeg , når jeg prutter , så siger
mine
> mennesker , uha du fiser , vinker med hånden foran næsen , o.s.v.

Nej det problem har vi ikke . ... for vi er jo dannede hunde der
næsten aldrig fiser .. mor siger det ligger i kosten vi får .. ja
altså maden .. ikke den mor bruger til at feje med ...

> [...]
hund.
> Og når man så vejer 50 kg og er en stor flot Rotte ,synes I vel hun

Tihi du kan da bare blive glad for at blive badet .. vi er helt vilde
med det ... men det er fordi mor de første gange hun badede os
samtidig stod og fodrede med godbidder ... så vi sidder stille og
roligt i brusekabinen mens mor vasker og skyller os .. og som tak for
et dejligt bad går vi hen og ryster og godt og grundigt op ad mor ..
og så er det ellers om at se sit snit til at komme ud i haven og se om
man da ikke kan finde et eller andet at rulle sig i (selv en
solsortelort kan bruges ..) ...så man igen får en dejlig duft og ikke
lugter af hund så alle katte flygter) .. men skal du gøre dig rigtig
vellykket og lugte rigtig lækker se så hopper du først i åen ..
dernæst finder du en vandpyt eller eller en mudderpøl som du lige kan
rulle dig i .. og så til allersidst tja da er det hel perfekt hvis du
kan finde en rigtig lækker frisk kolort .. jeg lover dig du kan snige
dig tæt ind på et evt. byttedyr for ingen hare er eller lign er vel
bange for en kolort der kommer fræsende ..

> PS. Gad vide hvad de hunde egentlig tænker om os , nogen gange kunne
det
> virkelig være sjovt , at vide det.
> Alt det her er jo bare , hvad vi tror.

Ja men denne form for menneskeliggørelse af hunden er jo da ganske
hyggelig .. ikke sandt .. ?

mvh Ami

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-11-01 22:15

> [...]
> dig tæt ind på et evt. byttedyr for ingen hare er eller lign er vel
> bange for en kolort der kommer fræsende ..

*ROFL*

Fra : Praxis©

Dato : 11-11-01 22:00

> [...]
dybt og inderligt og vendte så overlegent hovedet væk fra hende ... ja
altså .. hun skulle jo ikke tro hun lugtede bedre vel??<<

*FASAG*

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

http://www.praxis_humor.subnet.dk
http://www.praxis_dyr.subnet.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 11-11-01 22:36

"Praxis©" <peng@city.dk> skrev i en meddelelse

> *FASAG*

Hør mener du mon ikke fasan .. du ved de der fuglenogen som det er
smader sjovt at jagte .. jeg har nu kun prøvet det en enkelt gang ..
mor blev stikhamrende tosset ... så dem lader jeg være i fred nu ...
de letter også bare som alle andre dumme fugle ...

Skulle du mene andet end fasan må du godt lige fortælle mig hvad du
helt præcist mener .. mor ved det nemlig heller ikke ...

Havengodaften fra Sandra

Fra : Carina Graversen

Dato : 05-11-01 19:39

Håhhhrrr !!!! - som om det var noget *GGG*

Nææh, I skulle bare lige vide hvordan det går her hos min mor og mig !!!!

Ser I, dengang jeg var en lille hvalp, var jeg jo ikke til at styre på 20
tdr. land - det siger min mor i hvert fald !!!
Jeg var en vildbasse, og min mor hun fik bare masser af baaaank hver dag -
men engang imellem kom jeg vist til at bide lidt for hårdt, og så råbte hun
AAVVV og ville slet ikke lege med mig mere - stakkels mig, sådan en hård
opdragelse

Nå, men nu er jeg holdt op med at bide. Til gengæld er jeg blevet
redningshund, og kan hjælpe med at finde mennesker der er blevet væk eller
blevet begravet. Eller det vil sige - jeg kan finde mennesker der ikke
har ondt eller er bevistløse, for beklager de sig bare det mindste, tager
jeg halen mellem benene, og så skal jeg slet ikke i nærheden af dem !!!!

Så nu er min mor begyndt at tage en bold, og så løbe hen i det ene hjørne af
stuen og råbe - AV - AV - DET GØR SÅ ONDT - SÅ HJÆLP MIG DOG !!!! - og
så skal jeg komme løbende og sige VOV - VOV, og så får jeg bolden. Jeg er
efterhånden temmelig god til det, så nu skal vi snart skal have nogle
fremmede figuranter til at beklage sig og have frygteligt ondt af dem selv.

Ja, hvad giver I - at lille jeg kan få fuldvoksne mennesker til at ligge
og vride sig på jorden - jeg tror jeg vil blive ved med at være bange
for AV-lyde lidt endnu *GGGG*.

Hilsen
Tikki

- jeg har forresten en hjemmeside, kig forbi:
http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm - og sæt gerne et
pote-aftryk

Fra : Ann K

Dato : 05-11-01 19:53

Ha - Tikki - min "tante Sif" er osse så'n en redningsvovse...
Hun er edderdygtig til at finde mennesker, også selv om de siger Avvvv
Men hun kan altså ikke lide at de ligger helt stille på jorden, så hun
prøver på at grave sig ind under dem, for at få dem op at stå... Manden
herhjemme har ellers forsøgt mange ting for at få hende til at holde op...
han siger nemlig at det ikke er særlig smart at prøve at rejse folk op, hvis
de fx har brækket ryggen *sss*
Men nu er Tante Sif blevet dårlig i sit ene bagben og er holdt op med at
redde mennsker... det er hun meget ked af, for hun keeeeder sig, når hun
ikke må lave noget - så nu skal hun til at lære at følge et spor.
Ret underligt, for hun er altså dygtigere end mig... Men hun siger selv, at
man altid kan blive bedre...

Jeg er osse blevet opdraget på den der onde måde som du beskriver - men jeg
lærte hurtigt at, hvis bare jeg gnaskede i min "Spille" (spiril-bamse!) så
gad Ann godt at lege længe Men jeg får stadig lov til at sutte på hendes
tommelfinger, når vi hygger...
Og dét der med maden som Sandra fortæller om... Tjah så'n gør vi osse her...
Dødbesværligt, hvis I spørger mig!!! Det værste er vel at jeg ikke engang
har en rigtig madskål, men kun sådan en plastic-dims, som Ann bruger, når
jeg skal have madrester (ris, pasta osv)... Nogen gange bruger hun ikke
engang dén - og jeg må så selv finde ud af, hvor hun har gjort af mamsen...
Og hvis det er pasta, skal jeg finde det hurtigt, ellers kommer den ene af
kattene og spiser det fra mig! :(

Ann siger at Coppi lyder som en ret sej vovse... den ville nok være bedre
som kro-vagthund end Sif!!! ))

Vuf fra Dise

Fra : Carina Graversen

Dato : 11-11-01 19:04

Hej Dise.

> Men nu er Tante Sif blevet dårlig i sit ene bagben og er holdt op med at
> redde mennsker... det er hun meget ked af, for hun keeeeder sig, når hun
> ikke må lave noget - så nu skal hun til at lære at følge et spor.

ØV - det er synd for hende .

Jeg er selv først lige startet på redningshundeuddannelsen i marts i år, og
bestod redningshundeprøven i oktober, så jeg er stadigvæk ny i "faget".

Men jeg morer min nu herligt, selvom min mor godt nok siger at jeg er liiidt
dåååm, for jeg kan efterhånden ikke tåle at se så meget som en kvart mursten
når vi er ude at gå, før jeg begynder at søge vildt og inderligt. Men når så
vi er til træning og virkelig skal finde mennesker, så siger hun alligevel
at jeg er en S E J T Ø S

Hilsen
Tikki

- - -
Carina Graversen (INA)
ICQ # 50 67 93 53

Min hund:
http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm

Redningshunde i Danmark:
http://www.redningshund.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 05-11-01 20:12

"Carina Graversen" <carina.graversen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> har ondt eller er bevidstløse, for beklager de sig bare det mindste,
tager
> jeg halen mellem benene, og så skal jeg slet ikke i nærheden af dem

Nej men så længe de kan beklage sig er de jo da i al fald heller ikke
helt døde .. og der er jo i al fald ingen tvivl om at de trækker
vejret men hvorfor er du bange for de bevidstløse ... de klager
sig vel ikke .... ??
!!!!
> [...]
at ligge
> og vride sig på jorden - jeg tror jeg vil blive ved med at

Tænk Tikki jeg tror jeg vi ville tage meget lang til om at lære ikke
at være bange for av-lyde for det må da være en herlig forestilling og
en dejlig dejlig der er med i ... og du nyder vel rigtig din magt
over de fjollede mennesker .. har du ikke et billede af din mor mens
hun jamrer sig .. ?? men ellers hils hende i det mindste fra vores mor

Fra : coppi

Dato : 05-11-01 21:58

"Hej igen.

Ja,I kan godt nok tro jeg er sej , sådan rigtig sej ,et rigtigt mandfolk.
Tror jeg i hvert fald selv.

I skulle bare se mig når jeg går rundt udenfor med halen helt oppe over
ryggen og spiller kong smart.

Det mest trælse er bare , at min mor siger , at når det kommer til stykket
er jeg en piveunge.Jeg er f.eks. meget bange for at blive væk eller at min
mor skal blive væk.

Jeg knurrer meget ,men uheldigvis er der ingen af mine " forældre " der er
bange for mig. Mor siger , at det gø Rotter , i hvert fald dem hun har
haft.Hun siger også , at jeg er for viderekommende ,hvad det så end betyder.
Somme tider siger hun også ,at det er den sidste hanhund hun vil have ,
fordi jeg er så strid. Men jeg ved hun eeeelssskkkker mig , så jeg er sikker
på at hun vil have en efterfølger til mig engang.

Ellers så er jeg sådan en der vælter alting ,det synes jeg er vældig sjovt.
Jeg har altid så travlt ,og så står der altid et eller andet i vejen .Det
kan jeg jo ikke gøre for.Og jeg kan vel heller ikke gøre for at jeg er lidt
stor ,vel?

Jeg minder vist ldt om den der Turner hund , bortset fra at jeg ikke savler.

coppi

Fra : Carina Graversen

Dato : 11-11-01 19:10

> men hvorfor er du bange for de bevidstløse ... de klager
> sig vel ikke .... ??

Åååhhrrrrr Prange !!!

Du kender jo sådan nogle hunde som mig - alting skal gå så stærkt, og det
gjorde det altså også da jeg skrev !!!!

Der skulle have stået:

Jeg kan finde mennesker, der:
- ikke har ondt
- er bevistløse

> har du ikke et billede af din mor mens hun jamrer sig .. ???

Nææh - men det kan da være vi kan tage et en dag ....

Hilsen
Tikki

- - -
Carina Graversen (INA)
ICQ # 50 67 93 53

Min hund:

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 11-11-01 18:40

> Åååhhrrrrr Prange !!!
>
> Du kender jo sådan nogle hunde som mig - alting skal gå så stærkt,
og det
> gjorde det altså også da jeg skrev !!!!
>
> Der skulle have stået:
>
> Jeg kan finde mennesker, der:
> - ikke har ondt
> - er bevistløse

Ja jeg kunne da sagtens regne ud det var noget i den stil *GGG* men
hvorfor skrev du så ikke sådan

> Nææh - men det kan da være vi kan tage et en dag ....

Fint Tikki .. og så husk lige at sende et ned til mig .. din mor har
min mailadr... hav en god aften både mor og hund ..

mvh Ami