512/512 begge veje ell ?
Fra : bumler

Dato : 31-10-01 21:53

Hej
Jeg har en 512/512 linie hos WOL/tiscali og hvis der uppes med ca 34Kb/sek
via FTP og jeg så
samtidig vil Down (her kører den 56Kb/sek) SÅ ryger den upload der er i
gang helt ned på under 7Kb/sek

Så er det jeg lige vil hører HVORFOR dette ?

Det er vel ikke meningen ell ?

Fra : Christian Andersen

Dato : 31-10-01 22:14

bumler wrote:

>Det er vel ikke meningen ell ?

Jo, det er det faktisk.

Ultrakort svar:

På hver pakke af data din computer modtager, sender den en svarpakke
tilbage; "Sidste pakke modtaget ok. Send den næste!".

Det er de retur-pakker der får tingene til at gå langsomt. Det er ikke
en fejl, det er sådan det _skal_ være.

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : *Xray

Dato : 31-10-01 22:30

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Jo, det er det faktisk.

Jo, men den burde vel ikke falde helt ned på 7 kb/s?

*Xray

Fra : Christian Andersen

Dato : 31-10-01 22:54

*Xray wrote:

>Jo, men den burde vel ikke falde helt ned på 7 kb/s?

Hvis han losser noget pr0n igennem?

Fra : bumler

Dato : 01-11-01 00:23

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> wrote in message

> Hvis han losser noget pr0n igennem?

--

Og det betyder ?

Fra : Christian Andersen

Dato : 01-11-01 00:31

bumler wrote:

>Og det betyder ?

Hvis du downloader en masse porno. Det var nu mere end joke

Prøv at downloade en fil fra ftptest1.tele.dk og se hvilken hastighed du
får. Derefter prøver du at uploade den igen.

Begge ting skal ske med et ftp-program (ikke Internet Explorer) og begge
ting skal ske uden du laver andet på din computer.

Du burde genre få noget i retning af 512/8*0.84 = 53 kb/s begge veje.

Fra : bumler

Dato : 01-11-01 00:38

> [...]
> ting skal ske uden du laver andet på din computer.
>
> Du burde genre få noget i retning af 512/8*0.84 = 53 kb/s begge veje.

Vil afprøve dit forslag , er dog ved at Downe en MEGA ting så det bliver
senere Torsdag
Takker for hjælpen

Fra : Christian Andersen

Dato : 01-11-01 00:42

bumler wrote:

>Takker for hjælpen

No prob

Fra : *Xray

Dato : 01-11-01 09:59

> [...]

begge
> ting skal ske uden du laver andet på din computer.

Når jeg har fuld kraft på både upload og download ligger min download
på ca. 20 kb og upload på 10-12 stykker (har en 256/128). Derfor synes
jeg det er lidt underligt at bumler's ryger helt ned på 7 kb med en
512/512...

*Xray

Fra : Christian Andersen

Dato : 01-11-01 10:00

*Xray wrote:

>på ca. 20 kb og upload på 10-12 stykker (har en 256/128). Derfor synes
>jeg det er lidt underligt at bumler's ryger helt ned på 7 kb med en
>512/512...

Jeps. Det er også derfor at jeg foreslår at han måler sin linie igennem.
For at se om hastigheden er sat forkert eller noed.

Fra : bumler

Dato : 01-11-01 15:48

> Jeps. Det er også derfor at jeg foreslår at han måler sin linie igennem.
> For at se om hastigheden er sat forkert eller noed.
--
Hej igen
Efter en samtale med min ISP(WOL/Tiscali) hvor der var den mening at min

Da jeg tilmed kører med WinXP og har valgt den indbyggede firewall fra og
istedet kører med ZoneAlarm, mente deres supporter(Jon) at det kunne være
den type firewall(zone alarm) der var synderen.

Dette bliver afprøvet på et senere tidspunkt

Takker endnu engang for alle hjælpende kommentarer/meninger

Fra : Nicolai

Dato : 01-11-01 17:12

> Du burde genre få noget i retning af 512/8*0.84 = 53 kb/s begge veje.

Hvad er 0,84 faktoren for?? Tab i kabel/udstyr?

> --
> "...personality goes a long way."
>
> http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Nicolai

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-11-01 17:36

In article <9rrs9n$gl8$1@sunsite.dk>, Nicolai wrote:

> Hvad er 0,84 faktoren for?? Tab i kabel/udstyr?

ATM AAL5 encapsulation af PPP pakkerne.

--
Andreas Plesner Jacobsen | To get back on your feet, miss two car payments.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-11-01 17:36

In article <slrn9u2ufk.4ul.apj@slartibartfast.nerd.dk>, Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> ATM AAL5 encapsulation af PPP pakkerne.

....eller IP pakkerne...eller PPPoE pakkerne (troede lige det var en
intern Tiscali-gruppe jeg skrev i)

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Show me a good loser, and I'll show you a loser."

Fra : Nicolai

Dato : 01-11-01 18:28

> ...eller IP pakkerne...eller PPPoE pakkerne (troede lige det var en
> intern Tiscali-gruppe jeg skrev i)

Takker..

> --
> Andreas Plesner Jacobsen | "Show me a good loser, and I'll show you a
loser."

Spiller du selv football??

Nicolai