text2html()
Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-10-01 18:31

Hejsa

Jeg vil gern outputte dette til en mail i nogenlunde pænt format.
Jeg har leget lidt med nogle replaces og strip_tags() men især tables
volder mig store problemer.

Nogen der kender til en stump kode med denne funktion?

Jeg er ikke meget for at afvikle (flere) programmer på maskinen, og det
kræver de løsninger jeg indtil videre har fundet

På forhånd tak for hjælpen

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 31-10-01 18:38

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev

> Jeg vil gern outputte dette til en mail i nogenlunde pænt format.
> Jeg har leget lidt med nogle replaces og strip_tags() men især tables
> volder mig store problemer.

enten ræser du et REGEX helvede igennem...
eller du laver texten 2 gange, en gang til mailen og en gang til tablen.
Afhængig af, hvor avanceret din tabel er, kan du måske benytte nl2br på
mailtexten og dermed nøjes med en gang tekst.

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-10-01 18:44

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> skrev i en
meddelelse news:eGWD7.3814$Ip2.117429@news010.worldonline.dk...
> enten ræser du et REGEX helvede igennem...

Har jeg ikke energi og overblik til.

> eller du laver texten 2 gange, en gang til mailen og en gang til
tablen.

Det drejer sig om _mange_ eksisterende sider, så desværre heller ikke en
løsning.

> Afhængig af, hvor avanceret din tabel er, kan du måske benytte nl2br

> mailtexten og dermed nøjes med en gang tekst.

Jeg leder efter noget lidt mere generisk, men tak for tippene.

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 31-10-01 18:46

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev

> Har jeg ikke energi og overblik til.

hmm...

> Det drejer sig om _mange_ eksisterende sider, så desværre heller ikke en
> løsning.

uhhh... jeg er ikke meget for at sige det....men HTML mail? Jeg ved at
drengene bag Denmarkbynight.dk har hentet noget kode på nettet og bruger det
nu, så kan du ikke finde det på nettet selv og ikke vil kode det, så spørg
dem (som sidste udvej

> Jeg leder efter noget lidt mere generisk, men tak for tippene.

generisk?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-10-01 19:03

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> skrev i en
meddelelse news:HNWD7.3817$Ip2.117681@news010.worldonline.dk...
> uhhh... jeg er ikke meget for at sige det....men HTML mail?

Absolut en mulighed jeg har overvejet, men så skal jeg samtidig kode en
html-mail editor til en browser...

> generisk?

Ja altså noget som kan overleve at tabellerne ikke lige står som jeg er
vant til.

Fra : Anders Johannsen

Dato : 01-11-01 10:20

> Hejsa

> Jeg vil gern outputte dette til en mail i nogenlunde pænt format.
> Jeg har leget lidt med nogle replaces og strip_tags() men især tables
> volder mig store problemer.

Så du leder altså efter en html2text() og ikke en text2html() funktion?

/A

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-11-01 17:23

"Anders Johannsen" <anders@ignition.dk> skrev i en meddelelse
> Så du leder altså efter en html2text() og ikke en text2html()
funktion?

Ja, jeg vrøvler

Fra : Anders Johannsen

Dato : 01-11-01 10:50

> Jeg vil gern outputte dette til en mail i nogenlunde pænt format.
> Jeg har leget lidt med nogle replaces og strip_tags() men især tables
> volder mig store problemer.

Et lille tillægsspørgsmål: Er alle tags mv. afsluttede?

/A

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-11-01 17:24

> Et lille tillægsspørgsmål: Er alle tags mv. afsluttede?

I tabellen ja. Det er korrekt HTML.
Men fx <LI> er ikke afsluttet med </LI>

Fra : Anders Johannsen

Dato : 02-11-01 09:07

> I tabellen ja. Det er korrekt HTML.
> Men fx <LI> er ikke afsluttet med </LI>

Det komplicerer jo tingene en del -- ligger nogen inde med en HTML-parser?

/A