Defekte ram?
Fra : Unique

Dato : 31-10-01 18:16

Hvordan kan jeg tjekke om mine ram virker? Computeren kører fint med dem,
men i ny og næ kører systemet TOTALT lavt på ressourcer og lukker det ene
program efter det andet....Jeg har 512Mb så det burde ikke være for
lidt...kan klodsen være defekt?

/Dan

--
Webdesign, tryksager, grafik, video og meget andet til BILLIGE penge.
Se mere på http://www.uart.dk

Fra : Unique

Dato : 31-10-01 18:23

Når jeg kører Norton Diagnostics skriver den under memmory-test:

OK - Testing 4 patterns on 536870912 bytes of memmory
OK - Testing memmory using pattern with all bits cleared
Err. - Error detected at address 112177152

Skal jeg få dem byttet?

/Dan

Fra : René Jensen

Dato : 31-10-01 18:24

Unique wrote:
> [...]
> men i ny og næ kører systemet TOTALT lavt på ressourcer og lukker det ene
> program efter det andet....Jeg har 512Mb så det burde ikke være for

Hvilket OS køre du? -Det lyder "normalt" for Windows 98.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Unique

Dato : 31-10-01 18:34

Jeg kører 98SE
Jeg kører ikke 2000 af den ene grund det ikke duer til spil :)

/Dan

Fra : René Jensen

Dato : 31-10-01 18:52

Unique wrote:
> Jeg kører 98SE
> Jeg kører ikke 2000 af den ene grund det ikke duer til spil :)

Hvad mener du? -Jeg bruger Windows 2000 Pro og har fået Counter-Strike,
Black & White, Operation Flashpoint, Fallout Tactics, Red Faction,
Desperados, Max Payne samt Diablo II til at køre uden problemer.

Fra : Unique

Dato : 31-10-01 19:07

Hmm..så var jeg nok bare uheldig. Hvad med 98 programmer? Har en del af
disse, så de skulle jo også gerne virke :)

/Dan

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 31-10-01 20:30

"Unique" <info@uart.dk> wrote in message
> Hmm..så var jeg nok bare uheldig. Hvad med 98 programmer? Har en del af
> disse, så de skulle jo også gerne virke :)

Windows 2K og XP kan generelt køre flere programmer end 98, da de
understøtter en støre del af Windows API (Application Programming Interface)
kaldene.

Men det hænder da at et eller andet uoplyst fjols af en programmør alligevel
laver et eller andet utroligt tumpet så det ikke kører på W2K/XP - men det
har jeg nu ikke set de sidste par år.

/Lars

Fra : René Jensen

Dato : 31-10-01 21:01

Unique wrote:
> Hmm..så var jeg nok bare uheldig. Hvad med 98 programmer? Har en del af
> disse, så de skulle jo også gerne virke :)

Jeg har endnu ikke installeret et program som ikke kunne køre under
Windows 2000. Der er sågar nogle programmer som giver ekstra features
når det f.eks. køres under Windows 2000.
Har bl.a. Adobe Photoshop 6, Borland Delphi 6 Enterprise, BattleCom,
Office 2000, Netscape, UltraEdit, ICQ og mIRC installeret og køre ganske
upåklageligt.

Grunden til at du måske har været lidt uheldig med ikke at få spil til
at køre ordentligt under Windows 2000, er måske fordi du ikke fik
installeret DX8 til NT, den er ganske anderledes end den til Windows
95/98/ME.

Fra : Madsen

Dato : 31-10-01 21:14

"René Jensen" <rene.jensen@city.dk> skrev:

> [...]
> at køre ordentligt under Windows 2000, er måske fordi du ikke fik
> installeret DX8 til NT, den er ganske anderledes end den til Windows

SP2 til Win2000 har også endnu bedre understøttelse for spil
og programmer (Compatible Layer), end f.eks. den første ud-
gave af Win2000 og SP1 havde/har, så det gør også en forskel
om man har SP2 installeret på Win2000 eller ej.

Det er rart at man i Win2000 SP2 blot kan højreklikke på et
program og så stille kompatibiliteten til det styresystem man
nu ønsker. (Hvis man ellers har slået den funktion til)
Det er dog alligevel ikke alle programmer og spil der går med
til det, men ingen tvivl om at Win2000 er ved at være godt
med på det område også. Et fremragende styresystem efter
min mening.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Madsen

Dato : 31-10-01 20:36

"René Jensen" <rene.jensen@city.dk> skrev:

> Unique wrote:

Et eller andet indledt med Sv: så hans indlæg automatisk
bliver sorteret fra på de fleste nyhedsservere.

Til Unique:

Se hvordan du kan ændre Sv: til det korrekte Re: på denne
side:
<http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/hjaelpeprogrammer.html>

Nu ved jeg ikke hvilken version af OE du sidder med, men
muligvis kan du nøjes med at rette det som beskrevet på
denne side: <http://kommunalbastards.org/oe/svtilre.html>

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Madsen

Dato : 31-10-01 18:39

"Unique" <info@uart.dk> skrev:

> Hvordan kan jeg tjekke om mine ram virker?

Memtest86.
<http://www.teresaudio.com/memtest86/memt28.zip>

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 31-10-01 20:21

> [...]
> men i ny og næ kører systemet TOTALT lavt på ressourcer og lukker det ene
> program efter det andet....Jeg har 512Mb så det burde ikke være for

Der er ikke noget galt med din RAM. Hvis rammen er defekt vil din maskine
med garenti fejle totalt! Den vil ikke sætte hastigheden ned!

Det der "resource" tyder på at du kører DOS (evt. med Windows 9x/ME ovenpå).
Skift til et operativ system som du ikke behøver at holde skjult for
nationalmusæet af frygt for at de konfiskerer det som danafæ - for eksempel
Windows 2K, XP eller Linux. :)

/Lars

Fra : Dr. Koch

Dato : 01-11-01 11:20

Mit system Win2000pro kører stabilt, men jeg har haft nogle små problemer
med noget cd-brænderi.... Dette gjorde at jeg begyndte at tjekke samtligt
hardware i min computer for at finde ud af hvad der var galt.....Alt virkede
(købte også ny brænder), men så nåede jeg til ramene. Jeg har ikke haft
nogle Crash eller sådan, men jeg kører en memory test og det viste sig at
der var fejl i Alle mine 3 blokke
Systemet kører egentlig fint, men det er sgu surt at have brændt 3 blokke
256mb af - og det er nok disse der har drillet mig

Dj Koch
Flower me : 21024743
-----------------------------------

Fra : Madsen

Dato : 01-11-01 16:10

" Dr. Koch" <---lkh79@hotmail.com> skrev:

> Systemet kører egentlig fint, men det er sgu surt at have brændt 3 blokke
> 256mb af - og det er nok disse der har drillet mig

Ingen tvivl om det. Faktisk tror jeg der er flere der sidder med
fejl på ram end man egentlig skulle tro.
Engang mistænkte jeg sjældent ram'en hvis computeren var
ustabil, men jeg er siden kommet på andre tanker. Har selv haft
to 512 Mb. ram-klodser med fejl på.
Der var dog ingen problemer med at få dem byttet fordi jeg med-
sendte testresultaterne fra Memtest86.
Hvis du stadig har garanti på dem, så tror jeg ikke du får nogle
problemer med at få dem byttet, hvis det er det du er bekymret
over.

Du har jo f.eks. 10 års garanti på et PQI-modul.
(Som er det mærke jeg pt. har smækket i min pc. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.