DivX filer
Fra : Zorilla

Dato : 31-10-01 16:25

Jeg har et problem med at afspille DivX filer.
Billedet halter bagefter lyden. Hvad kan dette skyldes?

System:
AMD750
GeForce 256 grafikkort
128 MB RAM
SB Live 1024 !

Jeg synes ellers mit system burde være kraftigt nok til afspilning. Er der
noget jeg overser ?

mvh
Peter

Fra : Mogens

Dato : 31-10-01 16:37

On Wed, 31 Oct 2001 16:24:57 +0100, "Zorilla" <zorilla@bigfoot.com>
wrote:

> [...]
>SB Live 1024 !
>

>Jeg synes ellers mit system burde være kraftigt nok til afspilning. Er der

Hej

Prøv med en nyere codec. www.divx.com

Mvh Mogens

Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 31-10-01 21:02

Det er ik din computer det er galt med, du skal bare have en divx decoder
jeg gætter at du ik har installeret den.
du kan hente en decoder her:
www.dianammx.subnet.dk/index1.htm

Jm

Fra : René Jensen

Dato : 31-10-01 21:28

JOHN NIELSEN wrote:
> Det er ik din computer det er galt med, du skal bare have en divx decoder
> jeg gætter at du ik har installeret den.
> du kan hente en decoder her:
> www.dianammx.subnet.dk/index1.htm

Kan man se billedet fra en DivX film, så har man installeret et DivX
codec. Det eneste som er installeret fra en ren Windows installation vil
typisk være understøttelse af MP3 lyden, som de fleste bruger til DivX
film.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Lothario

Dato : 31-10-01 16:33

> Jeg har et problem med at afspille DivX filer.
> Billedet halter bagefter lyden. Hvad kan dette skyldes?

Måske nogle dårlige DivX-filer? Har du prøvet med flere forskellige?

Moe

Fra : Zorilla

Dato : 31-10-01 19:39

Jeg har prøvet adskillige filer, alle med samme resultat.
Jeg kom til at tænke på at min hd er af lidt ældre dato med kun 5400 rpm.
Kan det betyde noget ?

Fra : Lothario

Dato : 31-10-01 20:16

"Zorilla" <zorilla@mac.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har prøvet adskillige filer, alle med samme resultat.
> Jeg kom til at tænke på at min hd er af lidt ældre dato med kun 5400 rpm.
> Kan det betyde noget ?

Jeg kan ikke forestille mig det skulle give problemer, siden man jo godt kan
se divx film fra cd.

Når du siger at billedet halter efter lyden, betyder det så at du kan se at
billedet hakker, eller kører billede og lyd fint, bare hver for sig? Og du
har den nyeste codec? (version 4 svjh)

Moe

Fra : Andreas Swiatek

Dato : 31-10-01 23:17

Det kan være at en formatering og en geninstallation af windows måske vil
hjælpe.

Fra : JokeSten

Dato : 01-11-01 02:00

helt enig... Hvis du har en installation af win98/me du har brugt i et par
måneder og du installert/afinstalleret en masse programmer er computeren
temmelig sløv. geninstallerer ofte hver 3-5 måned for at max ud af min
maskine.. Det er dog ikke nødvendig med min linux partition :)

JokeSten
(btw : har selv en HD med 5400 rpm, 650 mhz athlon & 256 ram)

Fra : Butch

Dato : 31-10-01 23:52

-snip-
> Billedet halter bagefter lyden. Hvad kan dette skyldes?
-snip-
> Jeg synes ellers mit system burde være kraftigt nok til afspilning. Er der
> noget jeg overser ?
-snip-

Hej
Det er fordi dine film er lavet i dårlig kvalitet. Det er et meget udbredt
problem.
Du kan måske rette dem op med programmet VirtualDub
http://www.virtualdub.org/index

Din maskine er rigelig hurtig. Jeg har en Celly466 på et Intel 810 board med
alt
onboard. Den køre DivX film uden problemer.

/Butch

Fra : Dr. Koch

Dato : 01-11-01 11:27

Der er mange gode svar her.... Jeg vil anbefale dig at hente det nyeste
codec.... det plejer at være det - det er galt med. Hvis du har det gamle
codec, og de film du har er kodet med det nye, så vil filmen hakke.....
(havde en kammerat med samme problem). Hent her og installer oven i det
gamle codec. Svar nej når programmet spørger om det nye codec skal afspille
3.0 indhold....
Held og lykke....
Ps. Med hensyn til dit system, så er mere end nok til at køre filmene
Dj Koch
Flower me : 21024743

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 03-11-01 18:12

On Thu, 1 Nov 2001 11:26:56 +0100, " Dr. Koch" <---lkh79@hotmail.com>
wrote:

>Svar nej når programmet spørger om det nye codec skal afspille 3.0 indhold....

Hvorfor egentlig det?

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Basil

Dato : 01-11-01 13:01

Ellers prøv følgende
Start filmen - Gå ind i Filer -> Egenskaber -> Vælg fanen Avanceret og
dobbeltklik på DivX Decoder Filter.

Sæt Postprocessing Level til minimum, det løste problemet for mig

Claus

Fra : Zorilla

Dato : 03-11-01 01:40

Tak til alle for forslagene. Desværre er der ingen der virker.
Jeg forstår det simpelthen ikke.
På min kammerats maskine afspiller alle filmene fint, men ikke på min ?
Jeg har just foretaget ny installation af windows, hentet nyeste DivX
driver, maskinen er udstyret med GeForce grafikkort men alligevel virker det
ikke ??

Billedet kører slow motion i forhold til lyden som afspilles fint.
Jeg synes det er lidt trist at jeg skal opgive at se DivX film på
computeren, men efterhånden virker det sådan.

Peter

Fra : Gimmer

Dato : 03-11-01 13:53

Nu er de vel dine egne ferie film du sidder og ser på div X ...

nej men jeg tror muligvis du skal prøve at instalere de nyeste drivers til
dig graffikkort! det virker umiltbart som en lille ting, men jeg har hørt
noget om at bla. creative har lavet et sæt drivers som skulle virke bedre
under divx (driverne hedder dog ikke noget med div x)
jeg instalerede selv nyeste drivers, så nu sidder den lige i skabet!

vh Gimmer

PS .Held og lykke men ferie filmen osv...