spørgsmål omkring et Mpeg kort Creative Dx~
Fra : The Big M.

Dato : 31-10-01 15:22

Hej

Jeg har lige et par spørgsmål omkring et Mpeg kort Creative Dxr2, som jeg
agter at købe.
Men inden jeg køber vil jeg lige sikre mig at det kan bruges til det jeg
gerne vil bruge det til.
1) kan jeg bruge det til at se DivX eller Mpeg film på mit TV med?
2) Hvis svaret til 1) er Ja, hvor kraftig en maskine skal jeg så bruge til
det? Hertz/Ram ?

på forhånd tak
mvh
The Big M.

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 31-10-01 22:28

"The Big M." <dont-spam-me@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3be008e0$0$774$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> 1) kan jeg bruge det til at se DivX eller Mpeg film på mit TV med?
> 2) Hvis svaret til 1) er Ja, hvor kraftig en maskine skal jeg så bruge til

1) Både ja og nej. Dxr2 kan afspille Mpeg, men ikke DivX. Hvis du istedet vælger et RealMagic Hollywood +, kan du ved hjælp af et
program som hedder "DivX Plus", bruge kortets tv-output til at smide DivX ud i gennem.

2) Ikke specielt hurtig, du må regne med, at kortet hardware dekoder filmen, dvs. at der ikke skal bruges så meget processorkraft på
afspilningen. På min lillebror computer fungerer det fint, og det er en Celeron 300 (kører 450) og 128mb ram. Det nok også køre på
en langsommere computer.

Til sidst, vil jeg istedet anbefale at du køber RealMagic Hollywood +, i stedet for Creatives kort. Kortet, driver og software er
bedre. Desuden er kortets tv-out rigtigt godt, jeg vil våge den påstanda at det er lige så godt som på billige stand-alone
dvd-afspillere. Og prisen er ca. den samme. Du kan se mere på: http://www.realmagic.com/products/hollywood_plus.htm

Mvh. Jens Beltofte Sørensen

Fra : // Overby

Dato : 31-10-01 23:59

> 1) Både ja og nej. Dxr2 kan afspille Mpeg, men ikke DivX. Hvis du istedet
vælger et RealMagic Hollywood +, kan du > ved hjælp af et program som hedder
"DivX Plus", bruge kortets tv-output til at smide DivX ud i gennem.

Ulempe = Billedet er ikke særligt godt.... (og det skyldes ikke DivX
kvaliteten)

> 2) Ikke specielt hurtig, du må regne med, at kortet hardware dekoder
filmen, dvs. at der ikke skal bruges så meget
> processorkraft på afspilningen.

Ikke i tilfælde af DivX. Chippen på et MPEG kort kan IKKE afkode DivX

Daniel