læsning af logfiler fra firewall
Fra : Henrik

Dato : 31-10-01 10:30

Hej

Er der nogen der kender et smart værktøj til læsning/filtrering af logfiler
fra raptor firewall.

Jeg kender til Webtrends firewall loganalyser men den koster en ½
bondegård..

Alternativet er selvfølgelig at man selv laver scripts der kan læse og
filtere informationerne i logfilerne.

mvh
henrik

Fra : Lars Møller

Dato : 01-11-01 23:01

Hej

I så fald vil jeg gerne købe hele bondegården, den må koste under 40.000,-

Mvh

Lars

Lars P. Møller

Ringvænget 1A
8722 Hedensted
Tlf. 29 48 06 38 - 76 74 04 14
mailto://larsmo@post3.tele.dk
http://www.wmsecurity.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-11-01 22:02

"Lars Møller" <larsmo@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> I så fald vil jeg gerne købe hele bondegården,
> den må koste under 40.000,-

Nu da vi er offtopic, kunne vi så måske lokke dig til at læse lidt på
dette link:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Det vil faktisk gøre læsningen af indlægene meget lettere og langt
mere overskueligt, samt at den sparrer modemkunderne for en masse dyre
sekunder når de henter indlæg.

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 10-11-01 01:34

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk>
> Nu da vi er offtopic, kunne vi så måske lokke dig til at læse lidt på
> dette link:
> http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Den var sku' da meget morsom.

Fra : Michael Glud Anderse~

Dato : 02-11-01 22:50

Ta' evt. et kig på Sawmill - http://www.flowerfire.com/sawmill/

Mvh
Michael

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 10-11-01 01:31

"Henrik" <adf3@dfkd.dk> wrote
> Er der nogen der kender et smart værktøj til læsning/filtrering af
logfiler
> fra raptor firewall.

google.com, søg på reptor.

ellers er det da nemt i perl, min motor kører som følgende:

@args=("duration", "user", "auth", "id", "rid", "sent", "rcvd", "srcif",
"srctun", "src", "svsrc", "srcname", "dstif", "dst", "dstname", "op", "arg",
"result", "proto", "rule");
$pattern="( ".(join "=| ", @args)."=)";

while (<STDIN>) {
if (/.*httpd.*Statistics: duration/) { #optimering
($month,$day,$time,$server,$type,$service,$info) = split(/\s+/,$_,7);
if ($info =~ m/Statistics:( duration.*=.*? )(.*)/) {
$_=$type;
@args = split /$pattern/, $1;

}

Ja, du kan selv gætte dig til hvad @args indeholder :)