køb af kort ?
Fra : Karsten Klit

Dato : 31-10-01 11:48

Hej
Har købt ny pc. Den har netværkskort men jeg kører adsl.
Har udover denne pc en bærbar og en stationær begge med netværkskort.
Har en 4 ports hub.
Skal jeg købe et extra kort til den ene mask. for at få netværket til at
virke og i bekræftende fald hvilket vil i anbefale ?

MVH
Karsten
Gerne news + mail

Fra : Bille1948

Dato : 31-10-01 10:16

Jeg har også ADSL (TDC), og har sat denne i Uplink porten, og en bærbar
- med netkort, i en port, og den stationære i en anden port, og det
virker upåklageligt.

Begge maskiner kan gå på nettet, og jeg kan udveksle filer mellem dem
via HUBén.

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : Karsten Klit

Dato : 30-10-01 12:59

Jeg har ikke så meget forstand på det, men når du mener uplinkporten, er det
så på xpresslinken ?.
Mit sidder som følger:
Pc 1 fra netværkskort til expresslink.
Skal jeg køre kablerne som følger
hub til expresslink
pc ere til hub
?
MVH
Karsten

Fra : Michael Thomsen

Dato : 31-10-01 13:41

Det han mener er at han har sat routeren eller modem (ved ikke hvad TDC
tilbyder) i hub og maskinen i huben.

Upload portet er bare en port der findes i alle hubs / switch, med mindre de
har MDIX (Kan selv finde ud af om kablet skal krydses eller være et patch)

Mvh Michael

Fra : Bille1948

Dato : 31-10-01 13:48

Ja, den der "går ud af huset" skal i uplink porten, og PCérne i de
andre.

Ole P. B.

http://www.kandu.dk/