IP Tables
Fra : Brian Ipsen

Dato : 31-10-01 00:02

Hej!

Vil iptables med følgende:

iptables -A POSTROUTING -t nat -o $EXTERNAL_INTERFACE -j MASQUERADE

# Allow all traffic on internal interface
iptables -A INPUT -i $LOCAL_INTERFACE_1 -s $INTRANET -j ACCEPT
iptables -A OUTPUT -o $LOCAL_INTERFACE_1 -d $INTRANET -j ACCEPT

# Allow all traffic on external - if established from the inside
iptables -A INPUT -i $EXTERNAL_INTERFACE -p tcp ! --syn \
-d $IPADDR --destination-port $UNPRIVPORTS -j ACCEPT
iptables -A OUTPUT -o $EXTERNAL_INTERFACE -p tcp \
-s $IPADDR --source-port $UNPRIVPORTS \
-j ACCEPT

give uhæmmet adgang for interne klienter mod internettet (på TCP
protokollen)?? - $IPADDR er den eksterne IP adresse (og der er en hel
del flere regler end ovennævnte - jeg håber at ovenstående er nok til
at forstå spørgsmålet og evt. svare

/Brian

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 31-10-01 00:40

Brian Ipsen wrote:

> [...]
> protokollen)?? - $IPADDR er den eksterne IP adresse (og der er en hel
> del flere regler end ovennævnte - jeg håber at ovenstående er nok til

Du sætter slet ikke regler for gennemgående trafik.

OUTPUT er pakker, der afsendes fra firewall-boksen og INPUT er pakker
til firewall-boksen.

Du skal have nogle regler i FORWARD-kæden, som er det sted pakker, der
passerer fra det interne net til intrernettet eller omvendt, passerer
igennem.

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
I would never kill somebody

Fra : Brian Ipsen

Dato : 31-10-01 07:28

On Wed, 31 Oct 2001 00:39:55 +0100, Rasmus Bøg Hansen
<moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote:

> [...]
>
>Du skal have nogle regler i FORWARD-kæden, som er det sted pakker, der
>passerer fra det interne net til intrernettet eller omvendt, passerer

Ups... Ok, der er også:

# Allow all internal packets out of our network.
iptables -A FORWARD -m state --state NEW -i $LOCAL_INTERFACE_1 \
-s $INTRANET -j ACCEPT

# Allow the associated packets with those connections back in.
iptables -A FORWARD -m state --state ESTABLISHED,RELATED \
-i $EXTERNAL_INTERFACE -s ! $INTRANET -j ACCEPT

/Brian

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 31-10-01 11:02

Brian Ipsen wrote:

> # Allow all internal packets out of our network.
> iptables -A FORWARD -m state --state NEW -i $LOCAL_INTERFACE_1 \
> -s $INTRANET -j ACCEPT

Dette vil vist tillade nye forbindelser ud af huset men ikke
etablerede... Jeg ville erstatte NEW med NEW,ESTABLISHED,RELATED.

> # Allow the associated packets with those connections back in.
> iptables -A FORWARD -m state --state ESTABLISHED,RELATED \
> -i $EXTERNAL_INTERFACE -s ! $INTRANET -j ACCEPT

Bortset fra det, vil ovenstående tillade alle udgående forbindelser og
tillade svar at komme tilbage udefra.

Rasmus

--
"Microsoft spel chekar worgs grate!"