Forsikring
Fra : Claus Frørup

Dato : 30-10-01 23:24

Hejsa.
Jeg skal jo have forsikret min "nye" båd.
Jeg har kigget lidt rundt på de forsikringsfirmaer der beskæftiger sig
med bådforsikring, og valget står nu mellem Pantaenius og Yacht-pool.

Yacht-pool koster 1.688kr. Pantaenius koster 1.400kr.
Begge præmier er årligt for ansvar og kasko og begge er med en
selvrisiko på 2.000kr.
Endvidere dækker begge forsikringer vintersejlads og henliggen i havn
hele året, under forudsætning af at båden ligger i en godkendt A-havn.

Jeg kan kun finde en(1) væsentlig forskel på de to forsikringer ud over
præmiestørrlesen. Det er dækningen af riggen.

I Yacht-pools betingelser pkt 8.4 står der:
Skade dækkes på mast, bom og spilerstage, der knækker under sejlads samt
følger heraf, forudsat riggen har været forsvarligt sat og vedligeholdt.

I Pantaenius betingelser §3b:
---- samt havari på master, bomme, stående og løbende rig og sejl.
I en vedlagt brochure hvor man kan checke sin bådforsikring, nævnes det
at mast og bomme er dækket, ikke alene ved brud, men også bøjning.

Jeg mener selv at jeg bør vælge Pantaenius.

Er der nogen der har en anden mening, eller vil anbefale et af de to
selskaber, vil jeg være taknemmelig for lidt feedback.
--
123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 12
Så blev jeg endelig skipper på egen båd igen. Se billederne af KIRI.

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 01-11-01 19:47

"Claus Frørup" <claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Endvidere dækker begge forsikringer vintersejlads og henliggen i havn
> hele året, under forudsætning af at båden ligger i en godkendt A-havn.

Hav hav.

Hos Topsikring giver jeg godt 1100 kr. årligt uden vintertillæg og 2500
kr.selvrisiko, forsikringssum 40.000 kr.
Men så har jeg også givet dem lov til at kalde mig "Elitesejler"

Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Claus Frørup

Dato : 01-11-01 20:46

Isang tao pinangalanan Henning Rasmussen nagsulat :

>Hav hav.
>
>Hos Topsikring giver jeg godt 1100 kr. årligt uden vintertillæg og 2500
>kr.selvrisiko, forsikringssum 40.000 kr.
>Men så har jeg også givet dem lov til at kalde mig "Elitesejler"

Jeg har rundet topsikring.
De ville have 2100kr årligt + 4000 i selvrisiko så de blev droppet.

Fra : Steffen Skov

Dato : 02-11-01 11:18

Prøv Allianz. Jeg giver 1500kr for helårlig- og kaskoforsikring (60.000).
Selvrisiko 2000kr. Da jeg smadrede vores gamle båd i påsken fik jeg efter 14
dage udbetalt hele kaskoen uden bøvl. Er godt tilfreds med selskabet.
Hilsen
Steffen
MAXI68 - BAADEN II
Århus

Fra : Claus Frørup

Dato : 02-11-01 16:48

Isang tao pinangalanan Steffen Skov nagsulat :

>Prøv Allianz. Jeg giver 1500kr for helårlig- og kaskoforsikring (60.000).

Jeg har fået følgende anbefalinger:
Steffen Skov og Hans Henrik Andresens anbefaler Allianz.
Henning Rasmussen anbefaler topsikring.

Jeg har fået 8 andre anbefalinger af Pantaenius på privat email. Heraf
er der 5 der fremhæver forsikringsdækningen af riggen.
Så jeg tror jeg vælger Pantaenius.

Tusinde tak for jeres kommentarer

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 02-11-01 17:34

Æhh,

Hva' med Codan. Er din sejlklub medlem af Dansk Sejlunion, er det god rabat.
Dækker sejlads hele året (og båden i A-havn). Første skade afstedkommer ikke
forhøjelse af præmien.
Ansvar og kasko (110.00,-) ca. 2.000,-/pa

Jeg synes selv, det lyder fornuftigt, så det har jeg valgt. Er jeg mon på
gale veje???

mvh
Peter Ingsø Laursen

Fra : Sven Fafner

Dato : 02-11-01 17:52

"Peter Ingsø Laursen" <peter_il@*NOSPAM*e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Hva' med Codan. Er din sejlklub medlem af Dansk Sejlunion, er det god
rabat.

Jeg har også valgt Codan. Rabatten svarer til det jeg betaler i kontingent
til sejlklubben, så jeg har faktisk "gratis" medlemskab af klubben.

Og som Peter Ingsø Laursen skriver, er vilkårene gode. Man er elitesejler
fra første dag, og man rykker ikke ned ad skalaen ved skade. En
forudsætning er at man har duelighedsbevis.
--
Venlig hilsen
Sven Fafner

Fra : Claus Frørup

Dato : 02-11-01 20:04

Isang tao pinangalanan Sven Fafner nagsulat :

> [...]
>fra første dag, og man rykker ikke ned ad skalaen ved skade. En
>forudsætning er at man har duelighedsbevis.

Codan har jeg også kigget på, men kan ikke få den billige forsikring da
jeg ikke har noget duelighedsbevis...

Det er egentlig for dårligt, at jeg aldrig har taget mig sammen til at
få det.... jeg har trods alt sejlet for sejl, siden jeg var stor nok til
at holde om rorpinden i en optimistjolle

Fra : TKV

Dato : 05-11-01 13:51

Jeg er også forsikret i Codan af samme årsager som Svend. Men jeg er nu
ikke enig i at vilkårerne er særlig gode.

I forskringsbetingelserne står der

Pkt 29
"Erstatning for skalder på mast, bom og rig kan ikke overstige 25% af
bådens handelsværdi"

Pkt 30
"Erstatning for skalder på sejl, kaleche og presenning kan ikke overstige
25% af bådens handelsværdi"

Codan oplyser at båden handelsværdi i denne sammenhæng er lig
forsikringssummen.

D.v.s. når min båd er forsikret for 60.000 kr og min mast knækker og ryger
overbord, så får jeg kun 15.000 til at sætte en ny mast på.
En ny mast til min båd, mener jeg, koster et sted mellem 25.000 og 30.000
kr.
Med andre ord har jeg en selvrisiko på mastehavari på 10.000 -> 15.000 kr.
I Pantaenius dækkes det fulde beløb minus selvrisikoen på 2.000 kr.

Venlig hilsen
Torben Kvamm
"7soveren"
IF D43

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 02-11-01 12:12

Glem ALT om YachtPool,

Jeg har selv + andre her i gruppen haft problemer eller skrevet om problemer
med selskabet, jeg er PT i retsag mod YP fordi de ikke vil dække min båd der
er sunket.

Allianz har jeg derimod gode erfaringer med - også efter skade.

/HHA

Fra : Stjernholm

Dato : 18-12-01 17:18

½øjza.
Prøv at kontakte " Danmarks Tursejler Forening ". De forsikrer bådene i
Tryg-Baltica.
Børge Nygaard - Kolibrivej 4 - 9230 Svendstrup - Tlf. 98 38 16 19.
E-mail : b.nygaard@fritid.tele.dk tegner forsikringen.
Jeg har haft min Impala 30 forsikret hos Dem siden foråret 1997.
Forsikringssum 220.000
Præmie pr. 1. oktober 2001 = 4.144,00kr.
Statsafgiften på 1 % af forsikringssummen kan man ikke slippe for.
Og båden må ligge i vandet hele året, på samme vilkår som hos andre
selskaber.
Jeg havde ingen selvrisiko på første skade, da jeg mistede min mast, og fik
en ny i foråret 1998, til en pris af 39.725 kr. incl. transport fra
sjælland.
m.v.h.
peder
futte "XL"
Marselisborg Havn.

Claus Frørup <claus@froerup.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2m6uttgg9ht0hk0esh284lp69annnqjtfg@news010.worldonline.dk..
..

Fra : Flemming

Dato : 18-12-01 17:35

Hej
Med de nye forsikringsbetingelser kommer der selvrisiko på policen og
forsikrings præmien vil stige 7,7% fra kommende år.
Jeg går ud fra at det er 7,7% i præmien uden statsafgift.
MvH
Flemming

Fra : Mx42100

Dato : 18-12-01 19:45

Er din havn ikke medlem af Danmarks Tursejler Forening, sådan som Marselisborg Havn ikke
længere er det, stiger præmien med hele 50% fra og med udgangen af 2001 !!

Hilsen Bjarne - medl. nr. 2324 Marselisborg Havn