Bip hvert 5. minut?????
Fra : mf

Dato : 30-10-01 22:28

Min maskine er her til aften begyndt at komme med et enkelt kort bip (fra
pc-højtt., ikke fra lydkortet gennem højttalerne) ca. hvert 5. minut i
windows. Jeg har prøvet at lukke diverse TSR programmer men det kommer
stadig. Hvad kan det være????

(MSI K7T266 Pro2 bundkort)..

hjælp (jeg bliver vanvittig)

mf

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 30-10-01 22:39

"mf" <claus@kjerkegaard.dk> skrev

> [...]
> pc-højtt., ikke fra lydkortet gennem højttalerne) ca. hvert 5. minut i
> windows. Jeg har prøvet at lukke diverse TSR programmer men det kommer

Nu kender jeg ikke dit bundkort, men jeg vil tro, at din computer prøver
at komme i kontakt med dig... Tjek, manualen til dit bundkort, eller kig
lidt i dine Bios-indstillinger. Fx kunne det dreje sig om overophedning,
en blæser der kører for langsomt / ujævnt, ujævn spænding.

mvh
Peter

Fra : Rasser

Dato : 31-10-01 08:03

Hej Du har vel ikke en røgmelder der er ved at gå tør for strøm
i et naborum )

Mvh Jens

Fra : mf

Dato : 31-10-01 09:12

hehe....nej, det kommer fra PC´en.... er i øvrigt holdt op, var der i går
aftes da jeg spillede og arbejdede...har måske noget med at gøre at et eller
andet bliver belastet....

Fra : mf

Dato : 31-10-01 21:08

"mf" <claus@kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> hehe....nej, det kommer fra PC´en.... er i øvrigt holdt op, var der i går
> aftes da jeg spillede og arbejdede...har måske noget med at gøre at et
eller
> andet bliver belastet....

.....og nu kom det igen i dag, men mere uregelmæssigt.....nogen ideer anyone?

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 01-11-01 00:24

"mf" <claus@kjerkegaard.dk> skrev

> ....og nu kom det igen i dag, men mere uregelmæssigt.....nogen ideer
anyone?

Som sagt: Tjek dine bios-indstillinger. Din computer vil i kontakt med
dig.
"P.C. phone home..."

mvh
Peter

Fra : DeBoss

Dato : 05-11-01 18:32

Jeg havde samme problem da jeg overclockede.. jeg løste det ved at hive stikket ud men det er nok ikkelige den korrekte løsning.. min gjorde det fordi CPU-spændingen var højere en bundkortet synes var korrekt...

Det er nok ikke noget kritisk, jeg har lidt det samme på mit arbejde (Tbird-1Ghz på Asus MB) Hvis jeg har HW-monitor kørende, kommer der alarm med 5-30min imellem.. en eller anden måling forsvinder kortvarigt.. kan ikke huske hvad, men det er falsk alarm..

Mvh Dennis

Fra : mf

Dato : 06-11-01 01:07

[...]

Det var netop HW monitor der gjorde det...uden at jeg dog kunne se hvad som
skyldtes bippet, alle målinger så normale ud.....så ud med den og blip-blop
forsvandt *G*