Opdatering af firmvare på Lasat WebSetGo w~
Fra : Kent Nielsen

Dato : 30-10-01 19:05

Hej,
Nogen der har en metode til at opdatere firmvaren på sådan en kasse ?
Lasat´s medfølgende configværktøj kan jeg ikke bruge da det kræver at
modemet er installeret med nogle specielle wol drivere, som jeg ikke har.

Model nummeret er dog LC-1891 som er det samme som en "ren" WebSetGo.

Jeg tænkte på om det kan lade sig gøre via et terminalprogram ?

--
Mvh.
Kent Nielsen

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 30-10-01 19:54

"Kent Nielsen" <nielsenXXX@softhome.net> skrev

> [...]
>
> Model nummeret er dog LC-1891 som er det samme som en "ren" WebSetGo.
>
> Jeg tænkte på om det kan lade sig gøre via et terminalprogram ?

<http://groups.google.com/groups?q=websetgo&num=25&hl=da&lr=&safe=off&rnu
m=1&ic=1&selm=99r4aj%24eto%241%40sunsite.dk> fandt jeg denne besked, som
engang for længe siden er postet i denne gruppe:

Hej alle.

Hvis du har købt et operatørlåst MODEM, f.eks. Lasat WebSetGo WOL 56K
el.lign, kan du låse det op på følgende måde:

Hent firmware til WebSetGo på
http://www.lasat.dk/support/files/i560v120.lfu

- Linket virker ikke, men mon ikke du kan finde filen på
http://www.eicon.com/ -

Du kan ikke bruge Lasat's flash program, men det er også let(h) at gøre
det manuelt!
Du skal bruge at MODEM terminal program (jeg brugte
http://ourworld-top.cs.com/hsc1953/cccterm.zip)

Det første du nu skal gøre, er at åbne .lfu filen med en editor der ikke
ændrer på layout af filen (jeg brugte goe gamle edit.com). Nu skal du
klippe hele [FileOne] sektionen ud og gemme den i en .txt fil (uden
[FileOne
heading], og det samme med [FileThree]. Jeg ved ikke hvad [FileTwo] er,
men man kan ikke loade den umiddelbart. (se note 1)

Nu er du klar til at flashe dit MODEM. Start dit term. program, og skriv
kommandoen AT**. Nu skal MODEM'et svare: Download initiated ..
Nu skal du sende den første fil (FileOne) til MODEM'et, som er flash
loaderen. Send filen ved at benytte term. programmets upload facilitet.
(i cccterm: File, Transmit text file).
Herefter siger MODEM'et noget med "ready to flash". Nu skal du så sende
din anden fil (FileThree).
Når det er færdigt, er du nu den lykkelige ejer af et: "LASAT Internet
56000 Voice V2.20" (brug ATI3 kommando)

Note 1: Nu kan du, for en sikkerhedsnåls skyld, flashe med LASAT's
rigtige program der passer til et I560, det gjorde jeg i hvert fald.

Jeg regner med at proceduren fungerer på alle låste WebSetGo (WOL,TDK,
sonofon, telia osv.)

Enjoy!

(All credits go til en fyr, der kalder sig Jan)

mvh
Peter

Fra : Kent Nielsen

Dato : 30-10-01 20:44

"Falckredderen Ragga Muffin" <spam@nej.tak> skrev i en meddelelse

> [...]
> det manuelt!
> Du skal bruge at MODEM terminal program (jeg brugte
--Klip--

Takker, det fungerede fint !

--
Mvh.
Kent

Fra : John Larsen

Dato : 30-10-01 22:45

Hej Kent!

Fint, at du har fået det til at virke. Jeg har de sidste par dage søgt en
løsning på samme problem med Sonofon-udgaven af LASAT-modemet. Men jeg synes
ikke rigtigt jeg kan finde den rigtige udgave af firmvaren. Jeg kan finde en
fil der hedder i560v220.lfu under model LC-1890 på www.eicon.com og der
advarer de kraftigt mod at bruge den til opdatering af LC-1891.

i560v120.lfu synes jeg ikke er der?
Kan du evt. sende mig et link til den rigtige fil eller er det 220'eren du
har brugt?

Iøvrigt har jeg downloaded cccterm og det virker fint - bortset fra at
modemet ikke svarer nogetsomhelst. Det tager imod AT-kommandoer, men uanset
hvad jeg gør, kommer ikke noget svar på kommandoerne. ATDT+telefonnummer
sætter 1015 foran nummeret og så får man Sonofon's kundeservice, fordi man
ikke er tilsluttet deres fastnet-løsning!

Har du oplevet det samme på WOL-modellen?

Iøvrigt har jeg bedt den tidligere ejer af modemet kontakte Sonofon. Det er
mere end et halvt år gammelt og så skulle han kunne få koden til at låse det
op. Det var jo også spændende at se om det kan lade sig gøre.....

Vh. John

Fra : Kent Nielsen

Dato : 31-10-01 10:26

"John Larsen" <johnla@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sætter 1015 foran nummeret og så får man Sonofon's kundeservice, fordi man
> ikke er tilsluttet deres fastnet-løsning!
-Klip-

Hej John,
Jo jeg brugte 220´eren, det de advarede om var at man mistede flex
understøttelsen, men jeg bruger alligevel V.90 så det var ikke noget
problem.
WOL modemet satte 1049 før telefonnummeret, så det er garanteret nøjagtigt
det samme med sonofon låste modemer.

Jeg satte forøvrigt hastigheden på porten og i cccterm til 115200 og med
hardware flowkontrol slået til. (I cccterm)

--
Mvh.
Kent NIelsen

Fra : John Larsen

Dato : 31-10-01 22:53

Tak for svaret, Kent.

Jeg venter lige et par dage og ser om jeg får "oplåsnings-koden" fra
Sonofon. Bare for at se hvordan de gør det.... Jeg skal nok fortælle her,
hvordan det foregår.
Ellers bruger jeg også bare Falckredderens opskrift.

Vh. John