Problem med LVM på Linux
Fra : Klaus Pedersen

Dato : 30-10-01 16:58

Hej,
Efter jeg kom til at puffe til stikkontakten til min Linuxserver så den
spontant slukkede, har jeg haft problemer med mit LVM.
Når jeg forsøger at mounte det får jeg den her fejl :

Vault:/home/ultra# mount /glftpd/site
mount: /dev/site_vg/lvol1 is not a valid block device
Vault:/home/ultra# vgscan
vgscan -- reading all physical volumes (this may take a while...)
vgscan -- found inactive volume group "site_vg"
vgscan -- ERROR "vg_read_with_pv_and_lv(): allocated LE of LV" can't get
data of volume group "site_vg" from physical volume(s)
vgscan -- ERROR "vg_read_with_pv_and_lv(): allocated LE of LV" creating
"/etc/lvmtab" and "/etc/lvmtab.d"

Jeg kører kernel 2.4.6 og debian Linux.

Hvis der er nogen der kan hjælpe, kan jeg give flere oplysninger efter
behov - jeg har ingen idé om ekspertisen er til stede i gruppen.
Ellers kan jeg godt bruge hjælp til andre steder at finde support (udover
HOW-TO og FAQ på sistina.com og deres linux-lvm mailingliste) - been there,
done that.

Jeg har 70 gb data derpå så at fikse det uden datatab er naturligvis et
stort ønske.

Al hjælp modtages med kyshånd !!

/Klaus

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 01-11-01 21:52

> Vault:/home/ultra# mount /glftpd/site
> mount: /dev/site_vg/lvol1 is not a valid block device

Her går det jo galt. Findes lvol1 overhovedet på den path?

> vgscan -- found inactive volume group "site_vg"

Prøv at aktivere den med vgchange (parametre -a y eller noget).

> "/etc/lvmtab" and "/etc/lvmtab.d"

Tag et output af /etc/lvmtab med "strings /etc/lvmtab" og post det her.

> Jeg kører kernel 2.4.6 og debian Linux.

Jeg kender reelt kun lvm fra hp-ux, men har længe haft lyst til at prøve det
på et free-os.

--
Tonny