Ugyldige tegn, forsvind!
Fra : Allan Jensen

Dato : 30-10-01 16:57

Jeg har en streng hvor jeg skal fjerne alle tegn som ikke kan indgå i
mit Access database felt. Kalder man det binære tegn eller hvad? - nå,
men jeg skal i hvert fald have fjernet de der ugyldige tegn.

Så jeg har lavet en funktion som smidder alle tegn der en decimalværdi
mindre end X og større end Y ud.

X vil jeg mene skal være 32 (= mellemrum), men hvad skal Y være når
jeg skal have æøå og diverse bogstaver med apostrof osv. med?

Regards,
Allan Jensen

Fra : Jimmy

Dato : 30-10-01 18:03

Hej

En mulighed er at definere en streng, som indeholder alle de lovlige tegn.

Derefter løber du din variabel til access-feltet igennem tegn for tegn og
checker for om hvert enkelt tegn er indeholdt i strengen med de lovlige
tegn.

Er der en, der ikke er indeholdt er den ugyldig og kan slettes eller
lignende.

Sig til hvis det var for besværligt skrevet.

Hilsen Jimmy

Fra : Allan Jensen

Dato : 31-10-01 09:29

> [...]
>tegn.
>
>Sig til hvis det var for besværligt skrevet.

Nej, det er faktisk en god ide. Den tror jeg at jeg vil prøve.

Regards,
Allan Jensen