Indsamling til dusør.
Fra : hestemassage

Dato : 30-10-01 16:10

De fleste hestefolk går idag rundt med fornemmelsen af, hvordan nogle
mennesker overhovedet kan finde på noget så grusomt, som det der skete
natten mellem søndag og mandag i Svenstrup ved Ålborg. En elsket pony
blev skudt flere gange i næseborene, hvorefter den har stået og blødt
kraftigt, indtil den blev fundet mandag morgen, og endelig aflivet.

Hvem der står bag denne grusomme handling er endnu uvist, men dyrenes
beskyttelse har udlovet en dusør på 5000,- for oplysninger, der kan føre
til opklaring af dyremishandlingen.

Siden igår er dusøren steget voldsomt i kraft af at mange har givet
frivillige tilskud til "dusørpuljen". Dusøren er nu oppe på 20000,-

Efter kontakt til Dyrenes beskyttelse, har jeg fået følgende
oplysninger:

Hvis DU vil give et tilskud til dusøren, så hent et girokort på
posthuset. I feltet beregnet til bemærkninger, skriver du: Hest Dusør.
Skriv dit beløb på girokortet og indbetal det til giro nr. 600 39 15

Du kan læse mere om dusøren hér:

http://www.bt.dk/Nyheder.pl?c=left&aid=74229

På denne side står der, at dusøren er på 5000,-, men det var beløbet, da
nyheden kom på. Den er som sagt steget til 20.000,- nu.

Til jer, som endnu ikke har hørt om det, så læs historien hér:

http://www.bt.dk/Krimi.pl?c=tophistorie&aid=74152

Venlig hilsen

Hestemassør

Heidi Pedersen

http://www.kandu.dk/

Fra : Miki Hoe

Dato : 30-10-01 20:12

Hvor er det bare et fedt initiativ...

Det er da noget man MÅ støtte! Tænk hvis det var vores kære heste der havde
lidt den skæbne!!!!!!!!!!

-miki-

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 31-10-01 01:42

Også jeg synes det er en skrækkelig historie, men jeg mener også, at det, at
udsætte en dusør, måske kan afstedkomme uheldige selvtægtsepisoder. Noget
jeg ikke synes bør indføres i et demokratisk land som Danmark.

mvh
Trond Øyvind Hermansen
- som iøvrigt lige er blevet den lykkelige ejer af en islænder

Fra : Christian Andresen

Dato : 31-10-01 08:03

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote in message
> [...]
>

> mvh
> Trond Øyvind Hermansen
> - som iøvrigt lige er blevet den lykkelige ejer af en islænder

Mener du at det er selvtægt at melde de skyldige til politiet, eller frygter
du død eller levende
princippet ?

Jeg mener at det er et rigtigt godt forslag, og har tænkt mig at indbetale
et beløb til det.

mvh

Christian

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 31-10-01 23:30

"Christian Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message

> [...]
> at
Noget

> Mener du at det er selvtægt at melde de skyldige til politiet, eller

[snip]

>Hvis jeg
>var gerningsmanden, så tror jeg faktisk hellere at jeg ville fanges af
>politiet, end af en flok vrede forældre!

[snip]

[snip]

>Man kan næsten kun forestille sig, at det er en yngre
>person/personer, som har gjort det, og så er det lige før, man tænker, at
>det er forældrene, der burde have en omgang tæsk!!!

>Venlig hilsen Marlene.

[snippelip]

Tjah... som sagt synes jeg også, at det er frygteligt, det der er sket, men
det ændrer ikke på, at lynchinger ikke er ønskeligt i et retssamfund. Med al
respekt for jeres respektive meninger. I stedet for tæv, skulle de(n)
skyldige nok have psykologhjælp eller lignende, men det skulle jo bestemmes
af en dommer efter en evt. retssag.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : hestemassage

Dato : 31-10-01 08:56

Hej igen
Principielt bryder jeg mig heller ikke om dusør-klapjagter, men i dette
tilfælde synes jeg, at det er OK. At det skulle kunne invitere til
selvtægt, tvivler jeg på. Det er jo ikke sådan, at dusøren bliver
udbetalt, fordi man kommer med synderens hoved på et fad! Dyrenes
beskyttelse ( og politiet ) søger oplysninger, der kan føre til
opklaring, og uanset hvad man synes om det, så tror jeg, at en portion
penge kan være det der skal til, før nogen vil "blande sig", og komme
frem med hvad de ved. Det kunne jo være, at der var flere om
misgerningen, det kunne jo være, at én af dem ikke kunne stå for
fristelsen til alle de penge, det kunne jo være.........
I øvrigt hørte jeg i TV Nord's nyheder i aftes, at dusøren nu er oppe på
30.000,- så der må være en del, der gerne vil have fat i manden. I
nyhederne udtalte en politimand fra Aalborg også, at de muligvis har et
navn på gerningsmanden.

Omkring selvtægt: Dette er ulovligt, men i nogle tilfælde måske
tilgiveligt. Jeg mener, havde det været min piges pony det var gået ud
over, så så jeg da gerne at manden fik en ordentlig straf, og det er jeg
nok bange for, at han ikke får gennem det danske retssystem. Hvis jeg

Fra : Marlene

Dato : 31-10-01 19:44

hestemassage <hestemassage.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:S2OD7.1209$RM3.142821@news000.worldonline.dk...
> [...]
> 30.000,- så der må være en del, der gerne vil have fat i manden. I
> nyhederne udtalte en politimand fra Aalborg også, at de muligvis har et

Vil du ikke være sød og holde os "ajourført", hvis du hører mere om sagen i
TV Nords nyheder? (Tak på forhånd). Jeg græd som pisket, da jeg læste om det
og så billedet - har næsten ikke sovet i nat. Jeg ved ikke, hvad jeg skal
sige, andet end at jeg bare ikke kan forstå, at et menneske kan gøre sådan
noget. Man kan næsten kun forestille sig, at det er en yngre