Blæser til 300W PSU ??
Fra : PS

Dato : 30-10-01 12:32

Hej.
Hvor meget luft skal en blæser levere for at holde en 300W PSU (+ PC) så
kølig at den ikke eksplodere......
Jeg vil gerne udskifte min superstøj-blæser med en papst el.lign. der ikke
siger så meget, men problemet er jo lige at de findes med forskelligt
støjniveau og luftgennemstrømning.
Mvh.
PD.

Fra : Jimmy

Dato : 30-10-01 17:36

Hej

Jeg har købt et Noise Control kabinet, og med hensyn til blæseren er jeg
ikke vildt imponeret. Har dog hørt at det skulle dæmpe støjen lidt hvis man
fjernede gitteret der sidder foran blæseren. Har dog ikke selv prøvet. Er
der nogen der har erfaringer med det?

Ellers så er der jo www.studiedata.dk og www.webconsult.dk . De burde have
god forstand på det.

--

Jimmy

Fra : pshdo

Dato : 30-10-01 19:20

Hej.
Jeg har undersøgt lidt på typenumret på min Aopen/Fortron strømforsyning, og
blæseren i den giver åbenbart 34cfm, ved 33 dB, så jeg må jo nok kunne købe
en 80mm pabst, der giver 34cfm ved 26dB...
Det må da hjælpe en del på larmen.... eller hvad ???
Mvh.
PD

Fra : Jannik Mariager

Dato : 30-10-01 19:30

Jeg har smidt en 19 dba Papst i min 300W PSU og jeg kan ingenting høre, og
den køler åbentbart godt nok siden lortet ike er brændt af.

Jannik

pshdo <pshdo@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6bCD7.1250$kW4.6613@news.get2net.dk...

Fra : Villy Jensen

Dato : 30-10-01 20:21

Jeg har osse smidt en 19 dba Papst i min 300W PSU, og lortet er
ik' brændt a'. Men temperaturen er steget lidt i kabinettet så hvis
jeg havde tænkt lidt havde jeg valgt en Papst med lidt flere cfm
(og dB).

Mvh Villy
www.diy4wd.dk

Fra : pshdo

Dato : 30-10-01 22:41

Hej.

Hvor længe har i så kørt med de 19 dB papst blæsere uden problemer ???

Mvh.
PD

Fra : Martin Bangsø

Dato : 31-10-01 00:56

On Tue, 30 Oct 2001 22:41:10 +0100, pshdo wrote:

> Hvor længe har i så kørt med de 19 dB papst blæsere uden problemer ???

Nogle uger. Men luften som kommer ud er ikke varmere end før, sådan
kan du også selv måle det.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Martin Bangsø

Dato : 30-10-01 21:53

On Tue, 30 Oct 2001 17:35:55 +0100, Jimmy wrote:

> [...]
> fjernede gitteret der sidder foran blæseren. Har dog ikke selv prøvet. Er

Jeg har fjernet gitteret, og kan ikke høre forskel.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : pshdo

Dato : 30-10-01 22:40

Hej.

> Jeg har fjernet gitteret, og kan ikke høre forskel.

Jeg har også fjernet mit "gitter" og jeg kunne høre en del forskel.....
Måske blev lyden bare anderledes ???
Men det var altså heller ikke et "rigtigt" gitter, men en af den type der er
stanset ud i metalpladen....
Jeg tog lige en god skævbider og klippede fire gange....

Det fjærnede i mine øre en del "luftstøj"......
Og selv med et rigtigt metalgitter larmer det ikke nær så meget.....

Mvh.
PD

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 30-10-01 22:54

Hej,

Jeg har en 12 dba i min 300W PSU. For at den ikke skal blive for varm har
jeg ydereligere en 12 dba til at blæse lidt luft ind i kabinettet. Der
virker ikke var på ydersiden! Og den har da kørt nogle måneder efterhånden.

Martin