Valg af mus.
Fra : Ukendt

Dato : 30-10-01 13:29

Hejsa.

Jeg skal ud og have en ny mus. Den skal være optisk og må max koste 400
danske kroner.

Nogen anbefalinger?

Har kigget på
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444767920 , nogen
der har prøvet den?

*Xray

Fra : ¯`·.¸J@nner®¸.·´¯\)

Dato : 30-10-01 14:46

> Nogen anbefalinger?

Ja da har selv haft en af næsten samme model dog Ifeel modellen (motor musen
*GG*) , men alt i alt samme mus som den du har kig på. Kan ikke andet end
udtrykke min tilfredshed med den , den bedste mus jeg har haft i rækken.
Havde før en Microsoft optisk mus , men den var sådan lidt akavet i
udformningen (sæ'føli en smagssag). Så køb du roligt.

Hygge

Janner

Fra : NPS

Dato : 30-10-01 15:08

ja det er en kanon mus, har selv den trådløse udgave af den og er fuldt
tilfreds med den.

MVH

NPS

Fra : Morten

Dato : 30-10-01 15:35

> Jeg skal ud og have en ny mus. Den skal være optisk og må max koste 400
> danske kroner. Nogen anbefalinger?

Jeg har en Logitech MouseMan Wheel (optisk, men med ledning).
Og jeg er ikke tilfreds. Musen er ergonomisk udformet, men ligger ikke
særlig naturligt i hånden: Med mindre jeg decideret tænker over, at jeg
skal holde korrekt, har den tendens til at 'smutte ud', så jeg blot holder
fast med det yderste af tommel- og lillefinger. Da musen er lidt tung, kan
det nemt mærkes i armen, at lillefingerens sener og muskler har været
spændt i nogle timer.

Desuden går jeg tilbage til kuglemus, når jeg snart skifter Logitech'en ud.
Optikken fungerer ikke 100% hos mig. Jeg har forsøgt med flere slags
underlag, men oplever alligevel at markøren af og til springer, flytter sig
rykvis, eller, som det ofte sker, står og flytter lynhurtigt frem og tilbage
mellem to positioner tæt på hinanden, til man lige puffer til musen.
Emnet har tidligere været oppe her i gruppen, hvor det kom 6-8 indlæg
med samme oplevelse med optiske mus.

> Har kigget på
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444767920 , nogen
> der har prøvet den?

Nej, men størrelsen ser fin ud. Minder en del om min forrige mus.

Mvh.
Morten

Fra : Madsen

Dato : 30-10-01 20:23

"Morten" <morten789@hotmail.com> skrev:

> [...]
> rykvis, eller, som det ofte sker, står og flytter lynhurtigt frem og tilbage
> mellem to positioner tæt på hinanden, til man lige puffer til musen.

Problemet skulle efter sigende være størst på trådløse optiske mus
fordi at trådløse mus ikke har så høj en opdateringsfrekvens som
f.eks. optiske mus med hale koblet til USB-porten.
Jeg har samme problem som dig med en trådløs optisk mus og har
derfor en traditionel kuglemus jeg kan skifte til når jeg skal arbejde
mere præcist i f.eks. tegneprogrammer.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Morten

Dato : 30-10-01 21:09

> Problemet skulle efter sigende være størst på trådløse optiske mus
> fordi at trådløse mus ikke har så høj en opdateringsfrekvens som
> f.eks. optiske mus med hale koblet til USB-porten.

Hm, jeg er nu godt træt af problemets omfang. Godt jeg ikke faldt
for en trådløs udgave.

> Jeg har samme problem som dig med en trådløs optisk mus og har
> derfor en traditionel kuglemus jeg kan skifte til når jeg skal arbejde
> mere præcist i f.eks. tegneprogrammer.

En kuglemus står øverst på min ønskeliste

Mvh.
Morten

Fra : Rasmus Kastoft-Chris~

Dato : 30-10-01 16:08

Jeg kan nu bedst lide microsoft mus prøv de her to
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444607902 eller
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444607904 dem ville
jeg foreslå!!!

Fra : Devast8or

Dato : 30-10-01 16:36

Jeg har den trådløse udgave af den du har kigget på, og det er en bedste mus
jeg har "mødt" indtil videre. Stort set det eneste problem med den er at den
æder for meget strøm (opladelige batterier er en god opfindelse), men det
problem får du jo ikke når den har hale. Jeg ville helt sikkert købe den du
har kigget på (er der nogle der vil købe min mus :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : *Xray

Dato : 30-10-01 18:16

"Devast8or" <devast8or@NOSPAMsystembl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problem får du jo ikke når den har hale. Jeg ville helt sikkert købe den du
> har kigget på (er der nogle der vil købe min mus :)

Tak til alle for svarene, har nu en
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444767920 med hale og den er SUPER =)

*Xray