Hvilken HDD??
Fra : Michael Thomsen

Dato : 30-10-01 11:51

Hej..

Jeg skal snart have en ny harddisk, men hvilken..

Jeg regner med at kører lidt Raid..

JEg har set på følgende..

Maxtor DiamondMax D740X, 40GB, 7200RPM, 8,5ms, ATA133
IBM Deskstar 60GXP, 40GB, 7200RPM, 8,5ms, ATA100

Prisen er ca. den sammen ca.1100,-

Men kan det svare sig at købe ATA133??
JEg skal også have en Raid Controller.. Hvilken??

Mvh Michael

Fra : Unique

Dato : 30-10-01 12:36

> Men kan det svare sig at købe ATA133??

Ja, men kun hvis du har en ATA133 controller...ellers kører disken jo
ATA100...

/Dan

--
Webdesign, tryksager, grafik, video og meget andet til BILLIGE penge.
Se mere på http://www.uart.dk

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 30-10-01 13:14

Jeg har netop købt (en-to måneder siden) den omtalte IBM-harddisk (GXP60)
blot med 75Gb (i hvert fald i følge Win-Commander. Var det i virkeligheden
60Gb? Nå..)

Jeg må sige, at jeg er dybt skuffet. I forhold til min ældre 40Gb GXP75'er,
er den MARKANT sløvere, og markant mere støjende. Jeg føler det virkelig som
en nedgradering, så meget endda at jeg overvejer at skifte disken ud med en
anden, på trods af at jeg pt.har ca.63Gb fri på diskene tilsammen, og derfor
ikke ligefrem mangler dataplads. Men jeg kan mærke hvordan programmer der
bruger den nye disk bliver sløvet ekstremt i forhold til før, hvor de brugte
den gamle GXP75'er.

Da jeg for nylig skulle bygge et system til min far købte jeg Seagate IV,
hvilken jeg ved er langt mere støjsvag, og i test klarer sig fint rent
hastigheds-mæssigt.

Så for mig er det blevet "ALT andet end IBM", selvom jeg har haft 4
generationer IBM-diske nu. Det samme som skete, da jeg gik fra Quantum til
IBM. Quantum havde også lavet suværene diske, men lavede lige pludselig
nogen rædsomme serier, hvor GXP14 fra IBM klart overgik dem.

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-10-01 13:50

> Jeg skal snart have en ny harddisk, men hvilken..
>
> Jeg regner med at kører lidt Raid..

<http://130.227.194.145/hardware-test.dk/asp/views.asp?table=reviews&id=252>

Barracuda IV 40 GB 2048KB / 9ms / 7200RPM / IDE100 / 3 Years 1.046
kr.

<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374628021>

> JEg har set på følgende..
>
> Maxtor DiamondMax D740X, 40GB, 7200RPM,
> 8,5ms, ATA133
> IBM Deskstar 60GXP, 40GB, 7200RPM, 8,5ms,
> ATA100

Disse harddiske er også testet i det første link, dog tror
jeg IBMs er 75GXP.

> Men kan det svare sig at købe ATA133??

Eftersom jeg ikke tror dit MB understøtter det, så nej.
Om det vil være meget hurtigere end ODE100, det tror
jeg ikke - da IDE100 ikke kan udnytte sin båndbredde
fuld ud endnu...

> JEg skal også have en Raid Controller.. Hvilken??

Jeg ville gå efter Promise eller Adaptec.
De er dog forholdsvist dyre
Dette er den billigste ifl. edbpriser.dk:
<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314587902>

Håber du kan bruge dette til noget.

Mvh.
Mikael

Fra : Michael Thomsen

Dato : 30-10-01 20:21

Hvad siger i til 2 stk. 60Gb IBM 60GXP og en Promise RAID Controller??

Mvh Michael

Fra : Kristian

Dato : 30-10-01 23:18

Jeg ville også vælge Seagate Barracuda IV...

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 30-10-01 22:54

Hej,

Jeg ville vælge ATA 133 to maxtor hdd i raid 0 på en RocketRAID 404 adapter.

Se www.highpoint-tech.com

Martin

Fra : Jes Conradsen

Dato : 31-10-01 02:45

Storage Review vælger Maxtoren D740 frem for IBM 60GXP. Prøv at læse dig
lidt frem på www.storagereview.com (under leaderboard og under reviews)kig
også lidt på Western Digitals modeller...

/Jes Conradsen

Fra : Michael Thomsen

Dato : 31-10-01 11:17

Efter at jeg har set på storagereview har jeg egentlig bestemt mig at købe
Maxtoren ATA 133 og en ATA 133 Raid controller..

Men hvor kan jeg købe en 133 Raid controller?? Jeg kan ikke rigtig finde
nogen steder..

--
Gichael