Batteri til bærbar
Fra : Claus Mortensen

Dato : 30-10-01 11:05

Hej Alle

Ikke sikker på det er det rigtige sted at poste dette indlæg, men kunne ikke
finde et bedere alternativ.

Batteriet på min Chicony MP-995 laptop fungerer ikke optimalt.
Efter ca 2 min.ladning, melder den at batteriet er fuldt opladet. Det kan
det naturligvis ikke være på så kort tid, og maskinen "dør" da også efter
ca. 4-5 min. brug efter ladning.

Flere har nævnt at jeg skal aflade batteriet, men min oplader har ikke den
funktion. Hvad pokker stiller jeg op ??

På forhånd tak

Claus Mortensen
clausm@post10.tele.dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-10-01 11:54

hvor gammelt er batteriet. Er det er Nimh eller Nicd eller Li-ion?

Michael

Fra : Claus Mortensen

Dato : 30-10-01 13:45

Hej Michael -

Batteriet er et Nimh.
Håber du ka' hjælpe mig

Claus Mortensen
clausm@post10.tele.dk

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 01-11-01 21:50

D. Tue, 30 Oct 2001 13:44:44 +0100 syntes "Claus Mortensen"
<clausm@post10.tele.dk> at dk.edb.hardware skulle vide at
<3bdff1e6$0$57630$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>.

>Batteriet er et Nimh.
>Håber du ka' hjælpe mig

Det batteri jeg opgav, var også af den type.

Jeg bestilte som sagt et nyt i mandags, hos www.laptopsforless.com
(placeret i USA), og selvom jeg ikke valgte express, havde jeg batteriet
allerede onsdag, og det kører fint.
Jeg kunne kun finde forhandlere af batteriet i USA, og lt4l var billigst,
og også ret gode.
De have også et batteri af den nyere type, ion-et-eller-andet, der passede
til (stort set) alle notebooks. Det fungerede ved at det havde et kabel,
med udskiftligt stik, så det fra computerens synspunkt var en
strømforsygning. Så kan man fx. også skifte batteri uden at lukke ned, uden
at være afhængig af en stikkontakt, hvis man da ikke kan køre med to
batterier. Den kostede dog $199, hvilket ikke står mål med kapaciteten, men
det er sikkert en glimrende løsning hvis der ikke er nogen anden løsning.

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 31-10-01 16:26

D. Tue, 30 Oct 2001 11:04:56 +0100 syntes "Claus Mortensen"
> [...]

>det naturligvis ikke være på så kort tid, og maskinen "dør" da også efter

Det er muligvis så langt nede, at det ikke kan redes. Hvor lang tid, og
hvordan har du brugt det?

>Flere har nævnt at jeg skal aflade batteriet, men min oplader har ikke den
>funktion. Hvad pokker stiller jeg op ??

Du kan slå alle funktioner fra i computeren, der slukker den selv, starte
den i DOS (eller en kommandoprompt, der kan tåle ikke at blive lukket
korrekt ned), og lad maskinen køre. Når den slukker pga. manglende strøm,
så vent et par minutter og tænd den igen - vent, og tænd osv. Når den er
godt nede, kan du oplade, og gentage proceduren.

Jeg har selv opgivet at få liv i et lignende batteri, til en IBM. Jeg har
netop bestilt det fra USA - IBM laver dem nemlig ikke længere

Fra : Zorilla

Dato : 03-11-01 01:49

Har du prøvet at hente batteri aflade programmet på SD Data's hjemmeside ?
Det kører batteriet helt i bund og derefter kan du lade op igen.

Hvis du har opladet batteriet ofte uden at det var brugt specielt meget så
mister det efterhånden fornemmelsen for hvornår det er afladet og opladet.

mvh
Peter