Hvem glide-gumler i baggrunden?
Fra : Torben Abildgaard

Dato : 30-10-01 09:52

Der står nogen og gumler i baggrunden, når jeg sætter
spillet Half-life i sving!

Først kommer en hvid skærm, som står i seks-syv sekunder.
Så fortsætter spillet med at åbne (langsomt), indtil den
første ok-menu er fremme. Derefter kommer et grimt
flimmerbillede, hvis areal er lig menurammen (den med ok i)
bliver stående, med mindre jeg hakker ESC og bagefter
resume. Desuden står timeglasset og gumler lystigt... Sker
kun, når jeg bruger glide!

Når jeg så opgiver, fortsætter timeglasset med at dukke på
med sekunders mellemrum, men jeg kan ikke se nogle ukurante
programmer, når jeg høvler ctrl+alt+delete ned.

Systemet er rent som en nyskuret barnenumse - stort set
intet installeret. Systemet er athlon+geforce,
winblows98+directx8, der er ingen irg-konflikter. Lydkortet
er Soundblaster live! Systemet spillede fint, indtil jeg
formaterede og lagde nye drivere på. Kan det være
creative-driverne (4.13.01.2183)?

Jeg er naturligvis opmærksom på, at opmærksomheden primært
retter sig mod grafikindstillingerne. Mener gruppen, at
spørgsmålet rettelig hører hjemme i
dk.edb.hardware.grafikkort, futter jeg hurtigt videre - i
det tilfælde, undskyld.

--

[OO]
<>' vh/Torben

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-10-01 10:03

hvorfor bruger du glide med et Nvidia baseret grafikkort?

Michael

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 30-10-01 11:46

Hvad ellers?

vh/Torben

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 30-10-01 11:49

"Torben Abildgaard" <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote in news:3bde8465$0
$743$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hvad ellers?

direct3d, dvs. directx, som geforce er optimeret til.

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Fra : René Jensen

Dato : 30-10-01 15:39

Torben Abildgaard wrote:
> Hvad ellers?

OpenGL (default driver) eller Direct3D.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Lars - \(Hillerød\)

Dato : 30-10-01 20:13

Du skal bruge enten Direct3d eller OpenGL

Mit Halflife/CS kører bedst med OpenGL
(ses bl.a. ved smoke)

--

Med venlig hilsen / Best regards

Lars Løfgreen

lovegreen@it.dk
http://hjem.get2net.dk/lml

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 01-11-01 13:05

Ja, sorry, jeg mener da også OpenGL - er der overhovedet
noget der hedder glide i HL?
vh/Torben

<9rmu3b$bc1$1@news.cybercity.dk>...